Consumul de pește, cel mai sănătos obicei alimentar

By  | 

Știm că iți dorești o dietă sănătoasă, care să iți mențină tonusul și silueta!

Consumul de pește, alternativa ideală la alte tipuri de carne, ne ajută să atingem aceste obiective, asigurându-ne o alimentație echilibrată din punct de vedere nutrițional.

Sursă excelentă de proteine de calitate, acizi grași esențiali omega-3 și omega-6, proteine, vitamine (A, B12, D, E) și minerale (potasiu, fier, iod, fosfor, seleniu), peştele oferă o bună valoare nutritivă și un aport echilibrat de grăsimi.

Grăsimile din seria acizilor grași esențiali omega 3 sunt principalul motiv pentru care ar trebui să consumăm pește mai des. Acestea se găsesc mai ales în carnea de pește oceanic de apă rece (macrou, hering, somon, cod, ton, sardine, șprot), previn îmbătrânirea precoce și protejează sistemul nervos.

Potrivit studiilor de specialitate, buna funcționare a creierului depinde într-o mare măsură de aportul de fosfor și, implicit, de consumul de pește. Cercetătorii au constatat că acizii grași polinesaturaţi, care se găsesc în carnea de pește, previn deteriorarea celulelor creierului și ajută memoria, scăzând semnificativ riscul de a dezvolta boala Alzheimer.

Și bolile cardiovasculare au o incidență mai mică în rândul celor carte consumă pește în mod regulat. Acizii grași esențiali contribuie la scăderea nivelului de colesterol, împiedică asimilarea altor grăsimi nesănătoase în organism și previn înfundarea arterelor, scăzând tensiunea arterială și riscul de aritmii.

Peștele conține și vitamina D, esențială în absorbția și fixarea calciului în oase. Organismul nostru poate produce această vitamină liposolubilă doar în prezența soarelui, care declanșează procesul de sinteză. Nu întotdeauna avem ocazia să ne expunem pielea la soare, așa că este nevoie să ne luăm doza de vitamina D din alimentație. Consumul de pește poate fi soluția ideală pentru a obține această vitamină.

De asemenea, fierul este o altă substanță minerală pe care o găsim în carnea de pește, mult mai bine absorbit decât cel din vegetale. Gradul de absorbție crește și mai mult dacă adăugăm puțină lămâie, combinația devenind un asociat de nădejde în lupta împotrivă anemiei.

Foto: pixabay.com


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *