Chiar putem sa mancam ca Gwyneth Paltrow?

By  | 

Tofu indian macrobiotic și orice pe bază de conopidă… Poate o femeie normală să mănânce ca cele mai faimoase reprezentante ale alimentație curate fără să-și piardă mințile. Kate Wills, colaboratoarea noastră, și-a propus să afle.

Îmi petrec majoritatea zilelor de luni învinovățindu-mă pentru ce am mâncat cu o seară înainte. Îmi jur solemn să mănânc mai sănătos, dar nu mă văd înmuind semințe de chia și mulgând migdale pentru lapte. Din fericire, Gwyneth Paltrow, Madeleine Shaw și surorile Hemsley și-au dat seama că nu toată lumea are cum să adere la un astfel de stil de viață, prin urmare noile lor cărți se jură că vin la pachet doar cu rețete simple, ușor de preparat. Deci cine mai bine ca mine să le testeze rețetele: o tipă de 31 de ani fără timp liber, al cărui vis de a mânca sănătos e distrus de pofte subite de ravioli semi-preparat și Toblerone…

Cartea: It’s All Easy de Gwyneth Paltrow (19,88 $, amazon.com)

Promisiunea: Bunătăți gătite în casă, potrivite chiar și celor mai pretențioase gusturi, și care te vor ajuta să nu mai pui mâna pe telefon să comanzi pizza.

Rețeta: Scoici perpelite pe grătar cu sparanghel și năsturel

scoici pe gratar gwyneth paltrow

Mă simt apropiată de Gwyneth Paltrow, și nu doar pentru că amândouă am fost la un moment dat îndrăgostite de Chris Martin. Deși nu mi-am supus vaginul la tratamente complicate cu aburi, îmi plac și mie lumânările parfumate, așa că sunt dispusă să dau o șansă cărții ei de rețete cu numărul patru. Mi se spune că rețetele sunt ”gustoase, deși au foarte puțin sau deloc zahăr, sunt slabe în grăsimi și majoritatea nu au gluten.” Sună ca un oximoron, dar cine sunt eu să judec.

Pentru că testez rețete din secțiunea celor potrivite pentru oaspeți neanunțați, mi-am invitat câțiva prieteni în vizită. Am ales o rețetă cu scoici, pentru că ”e cel mai simplu de preparat fruct de mare”. O fi ușor de gătit, dar nu-i la fel de ușor să găsesc ingredientele menționate în rețetă. Îmi și imaginez fața tipei de la supermarket atunci când o întreb unde găsesc oțet de șampanie, așa că-l înlocuiesc cu oțet de mere, pentru că sunt o tipă normală. Dau ochii peste cap când tipul de la pescărie îmi cere o căruță de bani pe 16 scoici.

În rețetă mai scrie că am nevoie de un instrument cu care să decojesc sparanghelul – așa că-l folosesc pe cel pentru cartofi. Îmi decojesc mai degrabă pielea de pe degete, dar nu mă supăr. Doar că nu pot să nu mă întreb, oarecum retoric: Gwyneth, nu parcă trebuia să fie ușor?

Sfaturi de la vedete pentru o alimentatie sanatoasa

Scoicile sunt bune. Na, sunt scoici. Și din alea scumpe. Patul de sparanghel și năsturel are gust de oțet. Înghit ultima îmbucătură din farfurie cu gândul că… mi-e încă al naibii de foame. Oaspeților mei le place. Până îi anunț că ce-au consumat nu e aperitiv, ci fel principal. Mă scot mai turnându-le vin în pahare. Ceea ce chiar e… ușor.

Cost total: 130 lei (4 porții)

Timp de preparare: 30 de minute

Cartea: Ready, Steady, Glow de Madeleine Shaw (15,08 $, amazon.com)

Promisiunea: Rețete comestibile pe care le poți pregătit în 30 de minute sau mai puțin.

Rețeta: Fajitas de pui

fajitas de pui madeleine shaw

Madeleine Shaw, coach nutriție, are peste 200,000 de followeri pe Instagram și prima ei carte, Get The Glow, a fost bestseller. Noua ei ofertă pretinde că poți să gătești mese sănătoase mai repede decât ai putea să-ți comanzi o pizza. Clar nu e la curent cu viteza cu care gonesc pe străzi scuterele purtătoare de salvare pentru oamenii flămânzi și fără timp de gătit.

Având în vedere că tot ce văd pe Instagramul ei sunt farfurioare decorate 90% cu kale, o fajita sună parcă brea bine ca să fie pe bune. Din nefericire, așa și e; pentru că niciuna din rețetele lui Madeleine nu conține zahăr sau făină de grâu, asta înseamnă că trebuie să-mi pregătesc foile de tortilla de la zero.

Umplutura de pui picant are ingrediente destul de standard, dar pentru foaia de tortilla trebuie să găsesc făină de năut și semințe de in rase – nu le prea găsești peste tot. Reușesc să pun mâna pe semințele de in la un plafar la câteva străzi depărtare de casa mea, dar pentru făina de năut trebuie să bat vreo 3 supermarket-uri de fițe. O găsesc într-un final la o farmacie de cartier, doar la pungi de 1kg. Pentru că sunt deja cu o oră întârziere și nici nu am deschis cuptorul, cumpăr punga și refuz să mă gândesc cu ce altă ocazie o să mai folosesc eu restul de făină de năut.

The Kind Diet – Dieta pentru o sanatate mai buna si o planeta mai sanatoasa

Umplutura se dovedește a fi suficient de ușor pregătit. Acum foile de tortilla. Procesul seamănă oarecum cu cel de clătite – doar că fără promisiunea de la îneca în Nutella la final. Prima foaie e un dezastru, se fărâmițează în câteva secunde, dar a doua iese mult mai bine. A treia… nu vom ști niciodată. Doar atât aluat mi-a ieșit. Rețeta îmi spune că îmi vor ieși două foi – câte una de fiecare. Pentru că-s genul care în mod normal mănâncă lejer patru fajitas la o singură masă, situația mi se pare inadmisibilă. Dar recunosc că sunt mai bune la gust decât cele cumpărate de-a gata din magazin. Simt cum strălucesc pe dinăuntru după asta? Un pic. Dar recunosc că am băgat și de la mine – un pic de brânză și smântână. Ce fajitas sunt astea fără două ingrediente indispensabile?

Cost total: 100 lei (pentru două porții)

Timp de preparare: 30 de minute

(timp de cumpărare a ingredientelor: secole)

Cartea: GOOD + SIMPLE de Hemsley + Hemsley (22,65 $, amazon.com)

Promisiunea: Rețete gourmet, sănătoase, care sunt gata în trei timpi și trei mișcări.

Rețeta: Curry de pește

curry de peste hemsley hemsley

Recunosc, le invidiez pe Jasmine și Melissa Hemsley, cu trupurile lor de modele, outfiturile atent coordinate și pozele lor drăguțe, toate create folosing filterul Ludwg. Cele două surori din Londra au deja două bestseller-uri la activ grație GOOD + SIMPLE, care pretinde să ”curețe principiile de gătit care le-au făcut faimoase pentru a face gătitul și mai simplu”. Ignor rețeta de salată de tăiței Green Goddess (mult prea verde) și încerc curry-ul de pește. Mi-e poftă de mâncare indiană așa că mă gândesc că asta e cea mai apropiată opțiune. Pare și bună și simplă. Ah, ce naivă am fost.

Ca să fiu corectă cu fetele, ele măcar oferă alternative; de exemplu, poți să alegi să înlocuiești cei 250ml de zeamă de os cu apă. Să transpir fierbând un schelet de pui timp de șase ore sau să pun ceainicul la fiert? Nu e o decizie grea. Găsesc majoritatea ingredientelor fie la mine în bucătărie sau la supermarketul din cartier, deși trebuie să mă mulțumesc cu tulpinițe de citronelă uscate, nu proaspete. Mare lucru.

Încep prost, pentru că mi se blochează blenderul în timp ce mixam pasta de curry (e numai vina tulpinițelor de citronelă) și-mi vine să renunț, dar mă salvează iubitul, care propune să mai adăugăm un pic de ulei de măsline în mix. Foamea pare să scoată ce e mai bun din el. După ce scap cu bine din criza cu pasta, lucrurile o iau razna atunci când încerc să zdrobesc roșiile cherry (semințele uscate pe faianța din bucătărie îmi rămân pe creier mai mult decât însăși felul de mâncare preparat), și sunt atât de nervoasă că refuz să încerc sugestia lor de garnitură din ”orez de conopidă”, așa că fierb niște basmati onest.

Dependenta de mancarea sanatoasa

Lăsând la o parte mizeria pe care am făcut-o în bucătărie și timpul pierdut, curry-ul de pește a ieșit chiar bun. Nu e neapărat mai delicios decât cel normal, dar pare mai sănătos și e surprinzător de sățios, deși nu l-am mâncat cu pâinea naan cu care mănânc de obicei felurile de mâncare indiene.

Cost total: 95 lei (pentru patru porții)

Timp de preparare: 50 de minute



Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *