Cele mai comune mituri false despre diete

By  | 

Vrei să slăbești și toată lumea îți dă sfaturi, însă există multe mituri false despre diete pe care unele persoane le cred adevărate. Iată care sunt cele mai comune dintre acestea.

Nu fiecare persoană slăbește la fel, deci probabil și tu încerci diferite moduri de a slăbi. Le ceri sfatul prietenelor sau citești păreri pe forumuri, însă multe persoane îți pot da informații eronate care nu te vor ajuta deloc. Despre diete circulă multe mituri, iar mare parte dintre ele sunt false.

Cele mai comune mituri false despre diete

Mitul #1: Slăbești mai repede dacă sari peste o masă

Foarte multe persoane care vor să slăbească sar peste micul dejun, prânz sau cină, dar nu e deloc ok să faci asta. Acest lucru îți poate încetini organismul și, mai mult de atât, te poate face chiar să mănânci mai mult! Dacă sari peste masa de prânz de exemplu, ți se va face foarte foame când ajungi acasă de la birou, așa că vei mânca mai mult decât ar trebui. Cel mai sănătos este să mănânci puțin și des – cam la 3-4 ore. Bineînțeles, asta nu înseamnă că porțiile mici de mâncare nesănătoasă te vor ajuta să slăbești. Chiar dacă porțiile sunt mici, preparatele trebuie să fie sănătoase.

Mitul #2: O cură de detoxifiere te ajută să slăbești mai repede

Pentru a slăbi, trebuie să îți schimbi alimentația cu una sănătoasă. Asta nu înseamnă să renunți la mâncare și să bei doar sucuri o săptămână, ci să renunți la alcool, zahăr, grăsimi, mâncaruri procesate și semipreparate, mâncăruri de tip fast food etc. O cură de detoxifiere va avea rezultate (dacă va avea) doar pe termen scurt și nu vrei asta.

Citește și: Sunt ceaiurile detox dăunătoare? 

Mitul #3: Trebuie să consum doar alimente organice pentru a slăbi

Din ce în ce mai multe persoane consideră că vor slăbi dacă vor consuma doar alimente organice, dar acest lucru nu prea se întâmplă. Deși nu descurajăm această alegere, nu ar trebui să o faci doar pentru a slăbi.

Mitul #4: Poți slăbi doar dacă gătești acasă

Este mai simplu să controlezi ce anume consumi dacă îți gătești singură mâncarea, dar unele persoane pur și simplu nu au suficient timp să își prepare 3 mese pe zi. Însă asta nu înseamnă că mâncarea de la restaurante sau supermarket nu poate fi sănătoasă. Evită alimentele prăjite sau cu multe grăsimi, mâncărurile cu multe topping-uri sau sosuri și citește etichetele pentru a afla cât zahăr conțin produsele pe care le consumi (până și ketchup-ul conține o cantitate mare de zahăr!).

Citește și: Sfaturi pentru o alimentație sănătoasă atunci când iei masa în oraș 

Mitul #5: Sucurile „diet” sunt o alternativă sănătoasă

Dintr-un motiv sau altul, unele persoane încă sunt de părere că aceste sucuri sunt sănătoase! Chiar dacă sucurile diet au un conținut mai mic de calorii, au un conținut mai mare de zahăr decât cele obișnuite. Până la urmă, te îngrașă la fel sau chiar mai mult. Cel mai sănătos este să renunți complet la astfel de sucuri.

Tu ce mituri despre diete mai cunoști?


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *