Ce sa NU mananci la micul dejun

By  | 

Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, deci trebuie să ai grijă ce anume mănânci. COSMO ţi-a pregătit o listă cu câteva alimente şi băuturi pe care nu ar trebui să le mănânci la această masă.

Cerealele sărace în fibre

Cerealele sunt alegerea multor femei când vine vorba de micul dejun, însă este important ca acestea să nu fie sărace în fibre. Dacă obişnuieşti să consumi cereale bogate în carbohidraţi şi zahar, dar sărace în fibre, nivelul de zahăr din corpul tău va creşte brusc, ca apoi să scadă imediat. Acest lucru duce la poftele pe care le ai dimineaţa, dar şi la schimbări ale stării de spirit.

Data viitoare când cumperi cereale, alege unele care au cel puţin 3 grame de fibre per porţie. De asemenea, poţi adăuga fructe de pădure, germeni de grâu, seminţe de in sau migdale feliate.

Batoanele pentru micul dejun

Cele mai multe batoane pentru micul dejun sunt pliiine de zahăr şi au foarte puţine proteine şi fibre. Este recomandat să cauţi unele care combină proteine, fibre şi grăsimi sănătoase – verifică dacă au mai puţin de 5 grame de zahăr şi mai mult de 5 grame de proteine.

Iaurtul degresat

În acest caz, micul dejun este mult prea mic. În funcţie de organismul tău, ai nevoie de 250-400 de calorii la micul dejun, iar un iaurt degresat nu este suficient. Încearcă să pui lângă iaurt şi un mic bol cu fulgi de ovăz, pentru a transforma masa în una completă, care îţi va aduce energia necesară.

Cafeaua

Poate că ţi se va părea ciudat ca această băutură să fie inclusă pe lista celor care trebuie evitate la micul dejun, însă există un motiv bun pentru care se află aici. În primul rând, mulţi obişnuiesc să adauge în cafea diferite siropuri, zahăr sau alte ingrediente care nu fac decât să adauge calorii fără proteine şi fibre. În plus, cafeina îţi poate da energie imediat, însă această energie se va duce repede, astfel încât te vei simţi obosită la scurt timp.

Gogoşile

Cine nu adoră gogoşile? Din păcate, nu este recomandat să le consumăm la micul dejun. Sunt pline de zahăr, au carbohidraţi rafinaţi care sunt nocivi, sunt prăjite în ulei… Ştim că sunt foarte gustoase, dar cred că ţi-ai dat şi tu seama de ce nu trebuie să le mănânci la micul dejun.

Brioşele

Deşi sunt gustoase, brioşele au mai multe calorii decât te aştepţi – între 600 şi 800! Încearcă să mănânci doar jumătate şi să consumi şi cu iaurt sau fă-ţi singură brioşe – în felul acesta vei ştii sigur ce conţin, spre deosebire de cele din magazin.

Fără micul dejun

O altă greşeală pe care mulţi o fac este să nu consume deloc micul dejun. Dacă pur şi simplu nu îţi este foame dimineaţa şi simţi că nu poţi mânca, poate ar trebui să te gândeşti puţin la obiceiurile tale alimentare. Este posibil să nu poţi mânca dimineaţa pentru că mănânci prea mult la cină, de exemplu. Nu uita că micul dejun este foarte important, deci încearcă să mănânci măcar puţin.

Tu ştiai ce nu trebuie să mănânci la micul dejun?

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *