Care sunt grasimile sanatoase pentru creier

By  | 

Termenul „grăsime” are, pe nedrept, conotaţii negative. Ne gândim automat la kilograme în plus, obezitate şi boli de inimă, dar adevărul e că grăsimea este esenţială pentru sănătatea organismului, inclusiv a creierului (care este format în proporţie de 60% din grăsime!). Desigur, nu vorbim despre orice fel de grăsime, ci de grăsimile sănătoase, acelea care asigură creierului energia necesară pentru a funcţiona la parametri normali, protejându-l totodată de boli şi îmbătrânire prematură.

Iată care sunt tipurile de grăsimi sănătoase pentru creier:

Grăsimi polinesaturate

Conţin acizi graşi Omega 3 şi Omega 6, care ţin depresia la distanţă şi ajută creierul să funcţioneze corect. Problema e că organismul nu produce de unul singur aceşti acizi graşi, astfel încât trebuie să-i includem în alimentaţia zilnică pentru ca mintea şi corpul nostru să beneficieze de pe urma lor.

DHA (acid docosahexaenoic)

Este un acid gras polinesaturat de tip Omega 3, recunoscut pentru capacitatea sa de a dezvolta şi proteja funcţiile creierului precum memorarea, abilitatea de a vorbi şi funcţiile motorii. Regăsit în laptele matern şi în anumite tipuri de peşte (ton, somon, macrou), DHA s-a dovedit a fi de mare ajutor în prevenirea şi tratarea afecţiunilor creierului precum depresie, ADHD  şi tulburare bipolară.

Pentru a-i furniza creierului tău aceste grăsimi sănătoase, asigură-te că următoarele alimente se regăsesc în alimentaţia ta regulată:

Avocado. Conţine grăsimi mononesaturate care contribuie la o bună circulaţie a sângelui în organism, ceea ce înseamnă că creierul poate funcţiona la nivel maxim.

Somon. Excelentă sursă de acizi graşi Omega 3, mai ales dacă îl consumi crud, fiert sau doar uşor preparat pe grătar.

Nuci. Conţin grăsimi nesaturate şi vitamina E, ingrediente esenţiale pentru o bună funcţionare a creierului.

Ouă. Grăsimile saturate şi colina din ouă susţin sănătatea creierului şi contribuie la îmbunătăţirea memoriei.

Ulei de măsline. Este şi el un foarte bun aliat pentru îmbunătăţirea memoriei, prevenirea demenţei şi a declinului cognitiv.

Ulei de cocos. Conţinutul ridicat de trigliceride cu lanţ mediu recomandă consumul regulat de ulei de cocos pentru încetinirea procesului de îmbătrânire a creierului şi prevenirea unor boli grave, precum Alzheimer şi Parkinson.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *