Care e momentul potrivit din zi pentru a face sport?

By  | 

Momentul potrivit din zi pentru a face sport nu este același pentru fiecare, ci trebuie ales în funcție de corpul și creierul tău. Sună complicat? Nu te teme, specialistul în antrenamente Ben Bulach ne-a dat toate informațiile de care ai nevoie.

Dacă nu te bucuri de un somn odihnitor…

„Atunci antrenamentele de dimineață sunt cele potrivite pentru tine”, spune Bulach. Multe persoane au probleme cu somnul dacă se antrenează înainte de culcare, pentru că adrenalina este ridicată și creierul este mai activ. Încearcă să faci sport dimineața de câteva ori și compară calitatea somnului.

De asemenea, poți încerca mai multe tipuri de exerciții. De exemplu, unele persoane nu pot adormi ușor după ce au ridicat greutăți, dar după exerciții cardio adorm instant.

Dacă nu te poți ține de rutina antrenamentului…

Antrenamentele de dimineață pot rezolva această problemă. „Voința noastră este mai puternică diimneața. În plus, după o zi lungă tot ce vrem să facem este să ajungem acasă să ne relaxăm. În altă zi, lucrezi până târziu, în alta ieși la cină… Aceste lucruri te opresc din a face exercițiile”, mai spune Bulach.

Astfel, e recomandat să faci sport atunci când te trezești, pentru a avea suficient timp după-masa pentru alte activități.

Citește și: Antrenamente scurte, dar eficiente, pe care le poți face acasă 

Dacă ai nevoie de energie dimineața…

Te simți prea somnoroasă și neproductivă până la prânz? Antrenamentele de dimineață te vor ajuta să te trezești mai repede și te vor face să te simți mai productivă, mai împlinită. „După antrenament, fă un duș, ia un mic dejun bogat, apoi bucură-te de intensificarea energiei și de expansiunea endorfinelor pentru restul zilei”, recomandă specialistul.

Dacă te simți stresată…

Ai nevoie să îți eliberezi mintea, să scapi de stresul acumulat peste zi? În loc să vizionezi un serial sau să bei un pahar de vin, e mai bine să faci puțin sport după-masa.

Dacă vrei să slăbești…

E recomandat să faci sport în prima parte a zilei, pentru a-ți stimula metabolismul. Studiile arată că asta te poate face să arzi mai multe calorii în timpul zilei și să faci alegeri mai sănătoase când vine vorba de mâncare.

Citește și: Tae Bo: de ce să alegi acest antrenament și cum să fie eficient 

Dacă energia îți scade semnificativ după prânz…

Un antrenament scurt în pauza de masă îți poate oferi un impuls de energie și creativitate pentru restul zilei. Mai mult, te poate ajuta să găsești o cină mai sănătoasă sau să faci ceva productiv după ce ieși de la birou.

Dacă nu ai energie când faci sport…

E recomandat să faci exerciții după-masa, când mâncarea este deja digerată și a fost transformată în energie.

*articol preluat din Cosmopolitan UK

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *