Beneficiile legumelor de mai și idei de rețete

By  | 

Odată cu începutul lunii mai ne putem bucura de apariția mai multor legume în piețe. În acest articol, îți vom prezenta beneficiile lor asupra sănătății, dar și câteva rețete delicioase pe care le poți încerca.

Păstârnac

Stimulează digestia, mulțumită conținutului ridicat de fibre alimentare.

Curăță sângele, datorită proprietăților depurative. Ajută la drenarea ficatului și a rinichilor și este tonic pentru inimă și plămâni.

Previne anemia. Acidul folic (vitamina B9) previne anemia, iar 200 gr de păstârnac conțin peste 20% din necesarul zilnic.

Stimulează producția de colagen, fiind bogat în vitamina C.

Rețete

Păstârnac crocant

Supă de păstârnac cu conopidă

Păstârnac dulce la cuptor

Ridichi

Te scapă de constipație. Sucul obținut din frunzele ridichiei are un efect laxativ.

Previne infecțiile urinare, datorită proprietăților diuretice, care cresc producția de urină și inhibă dezvoltarea infecțiilor din tractul urinar și rinichi.

Ajută la tratarea cancerului, mulțumită vitaminei C, a antioxicanților puternici, a acidului folic și a antocianinelor.

Rețete

Salată de cartofi noi cu ridichi și bacon

Ceapă verde

Protejează plămânii și căile respiratorii, datorită alicinei, care are efect antibiotic și antiviral.

Întărește sistemul imunitar, mulțumită conținutului mare de vitamine și antioxidanți.

Ajută la prevenirea cancerului, mulțumită unui compus anticancerigen.

Rețete

Vită cu broccoli, ceapă verde și nuci acaju

Stroganoff de ceapă verde și ciuperci

Supă de sfeclă roșie cu ceapă verde și smântână

Lobodă

Reduce riscul de accident vascular, datorită vitaminei K.

Întărește sistemul imunitar, având o cantitate mare de vitamina C.

Elimină toxinele din rinichi, purifică rinichii și te scapă de sărurile, apa și grăsimea din organism, datorită efectului laxativ și diuretic.

Poftă bună!

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *