Beneficiile fructelor de mare pentru sănătate

By  | 

Fructele de mare sunt o pasiune relativ nouă a românilor, iar puțini le cunosc beneficiile pentru sănătate. În acest articol vom discuta despre creveți, stridii, scoici, midii și caracatițe, cele mai des consumate dintre aceste animale marine mici.

Beneficiile creveților

  • stimulează sistemul imunitar, mențin sănătatea sistemului osos și muscular, prin conținutul de fier;
  • ajută la inhibarea celulelor cancerigene din colon și rect, datorită conținutului de seleniu;
  • reduc tensiunea arterială și ajută la buna funcționare a sistemului cardiovascular;
  • ajută creierul și sistemul cardiovascular mulțumită acizilor grași Omega 3;
  • au proprietăți antioxidante datorită astaxantinelor și a coenzimei Q

Beneficiile stridiilor

  • reduc nivelul colesterolului rău din sânge;
  • reduc tensiunea arterială și îmbunătățesc circulația sângelui;
  • stimulează oxigenarea creierului, datorită conținutului de fier;
  • întăresc imunitatea, mulțumită vitaminelor C și E și a mineralelor cu proprietăți antioxidante și anti-inflamatorii;
  • au un conținut mare de proteine

Beneficiile scoicilor

  • susțin sănătatea cardiovasculată datorită vitaminei B12;
  • întăresc sistemul imunitar și neutralizează acțiunea radicalilor liberi, datorită continutului mare de seleniu;
  • magneziul relaxează vasele de sânge și ajută în caz de hipertensiune;
  • au efecte benefice asupra aparatului urinar, stimulând diureza;
  • pot împiedica formarea tumorilor pentru că înmoaie țesuturile dure

Beneficiile midiilor

  • îmbunătățesc sănătatea ficatului, datorită fosfatidelor;
  • mențin sănătatea inimii și a vaselor de sânge mulțumită acizilor grași esențiali;
  • grăsimile bune ajută la dezvoltarea creierului;
  • mențin sănătatea ochilor, fiind bogate în vitamina E;
  • pot ajuta la vindecarea durerilor gastrice

Beneficiile caracatițelor

  • îmbunătățesc sănătatea mintală datorită vitaminei B2;
  • ajută la producerea de insulină, anticorpi și hemogoblină, tot mulțumită acestei vitamine;
  • îmbunătățesc oxigenarea sângelui, mulțumită fierului;
  • întăresc sistemul imunitar și neutralizează acțiunea radicalilor liberi, datorită continutului mare de seleniu;
  • susțin funcțiile creierului, fiind bogate în fitamina B 12

Tu cât de des consumi fructe de mare? Care sunt preferatele tale?

 

Citește și: Rețete cu fructe de mare 

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *