Beneficiile fructelor de mai și idei de rețete

By  | 

Odată cu începutul lunii mai ne putem bucura de apariția mai multor fructe în piețe. În acest articol, îți vom prezenta beneficiile lor asupra sănătății, dar și câteva rețete delicioase pe care le poți încerca.

Pepene galben

Protejează vederea. Deficiențele de luteină și zeaxantină pot crește riscul dezvoltării maculare și a cataractei, care reprezintă cea mai frecventă cauză a orbirii, respectiv încețoșarea cristalinului. Pepenele galben conține acești carotenoizi, care îți pot salva vederea.

Previne anemia – datorită conținutului mare de acid folic.

Menține sănătatea cardiovasculară. Încă un beneficiu adus de aportul crescut de carotenoizi!

Întărește sistemul imunitar. Având o cantitate mare de vitamina C, pepenele galben te ajută să întărești sistemul imunitar.

Rețete

Salată de vară cu roșii și pepene galben

Smoothie cu pepene galben și castravete

Salată de pui cu pepene galben și iaurt

Nectarine

Pot preveni cancerul. Acidul clorogenic poate preveni în special cancerul de colon, iar beta-carotenul ajută la prevenirea cancerului pulmonar.

Mențin tinerețea pielii. Nectarinele conțin vitamina C, luteină, beta-caroten și bioflavonoide, care ajută la menținerea ținereții și frumuseții pielii.

Ajută mușchii. Potasiul din nectarine te poate ajuta să ai mușchi mai puternici.

Protejează vederea. Luteina reduce riscul bolilor de ochi.

Rețete

Frigărui cu creveți și nectarine

Orez cu lapte și nectarine

Salată de paste cu nectarine

 

Piersici

Păstrează sănătatea pielii. Vitaminele A și C ajută la regenerarea țesutului pielii.

Pot reduce anxietatea. În Ungaria, piersicile sunt numite „fructele calmului”.

Ajută digestia. Bogate în fibre, piersicile pot echilibra tranzitul intestinal și pot combate afecțiuni precum gastrita, ulcerul sau constipația.

Luptă împotriva razelor ultraviolete. Zeaxantina și luteina din aceste fructe au un efect anti-inflamator asupra deteriorării celulelor pielii cauzare de aceste raze.

Rețete

Frigănele cu piersici

Salată de piersici cu pui oriental

Porridge de quinoa cu piersici și cardamom

Căpșuni

Stimulează sistemul imunitar. O cană de căpșuni acoperă doza zilnică recomandată de vitamina C, care stimulează imunitatea.

Previn apariția ridurilor – tot datorită vitaminei C.

Reduc riscul bolilor cardiovasculare. Căpșunile conțin flavonoide care contribuie la sănătatea inimii și a vaselor de sânge prin reducerea colesterolului „rău”.

Îmbunătățesc digestia. Aceste fructe snt foarte bogate în fibre și te pot scăpa de constipație.

Rețete

Gustare cu ricotta și căpșuni

Căpșuni cu pesto de fistic

Salată cu capșuni și brânză gorzonzola

Poftă bună!

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *