Anghinarea – beneficii și rețete

By  | 

Anghinarea este una din plantele vedetă ale toamnei și fiecare dintre noi ar trebui să o consume mai des. Află ce beneficii pentru sănătate are și încearcă rețetele pe care le-am ales pentru tine.

Anghinarea este bogată în vitaminele A, B6, B12, C, E, D și K, acid folic, calciu, zinc, sodiu, potasiu, mangan, fosfos și zinc. Are un nivel scăzut de grăsimi saturate și colesterol.

Ce beneficii are pentru sănătate?

Menține tranzitul intestinal la un nivel normal, datorită conținutului mare de fibre. Doar 10 grame de anghinare constituie 25% din doza zilnică recomandată adulților!

Protejează sistemul digestiv și ameliorează simptomele provocate de diferite afecțiuni digestive.

Menține sănătatea ficatului, datorită antioxidanților. Este folosită și în medicina alternativă, ca remediu pentru tulburările hepatice.

Ajută la prevenirea cancerului, datorită conținutului foarte mare deantioxidanți.

Menține sănătatea inimii, reducând nivelul colesterolului rol și crescând nivelul celui bun.

Reduce șansele de apariție a osteoporozei, mulțumită magneziului, manganului și a fosforului.

Previne hipertensiunea arterială, având o cantitate mare de potasiu.

Îmbunătățește sistemul imunitar, datorită conținutului mare de vitamina C.

Previne și tratează anemia, fiind bogată în fier și cupru.

anghinare

Contraindicații:

Nu se recomandă consumul de anghinare dacă alăptezi, dacă suferi de obstrucția de duct bilar, dacă ai alergii la plante, calculi bilari sau boli la ficat.

Rețete cu anghinare

Poftă bună! 


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *