Alimente cool in 2016

By  | 

Tu cum îţi diversifici regimul alimentar? De unde te documentezi pentru a afla noi combinaţii de mâncăruri? COSMO a făcut un research şi iată ce am aflat.

Aşa cum există trenduri în fashion sau în culori şi tipuri de machiaj, la fel putem vorbi despre ce se poartă în materie de opţiuni culinare. Am ales cele mai trendy alimente şi condimente pe care le poţi combina în salate sau feluri de mâncare absolut delicioase:

Turmeric

Turmericul este un ingredient cu o aromă piperată, dulce şi amară în acelaşi timp şi cu un uşor parfum care te duce cu gândul la portocale, folosit în antichitate ca medicament, dar şi ca remediu pentru îndepărtarea părului nedorit. Turmericul are proprietăţi antibacteriene, antivirale şi antifungice, aşa că foloseşte-l cu încredere când găteşti curry, lipii făcute în casă, ciorbe, ca amestec pentru carnea marinată, în omlete etc.

Anghinare

Anghinarea este o plantă ierboasă de origine mediteraneană, la noi cultivându-se mai ales în regiunile din sudul ţării. Această legumă sănătoasă şi gustoasă te ajută să slăbeşti uşor, datorită proprietăţilor sale diuretice şi de ardere a grăsimilor. Anghinării i se potrivesc mai ales reţetele meditareneene, în special ca ingredient în salate savuroase.

Sparanghel

Sparanghelul detoxifiază, are proprietăţi anti îmbătrânire, este considerat afrodiziac, protejează împotriva cancerului şi are multe alte beneficii pentru sănătatea ta. Nu e prea consumat la noi în ţară, poate şi din cauza preţului cam ridicat, dar din când în când merită să-l combini într-o reţetă specială. Fă-l la abur sau pe grătar şi nu îl ţine prea mult, că îşi pierde din avantaje. Taie-l mărunt într-o salată sau foloseşte-l ca garnitură la o friptură de vită în sos de busuioc.

Nuci

Nucile reprezintă o sursă excelentă de antioxidanţi şi vitamine şi, alături de migdale, pot contribui la scăderea riscului de boli de inimă. Nutrienţii pe care îi conţin nucile sunt perfecţi pentru a considera nucile snack-ul ideal, acestea având efect împotriva depresiei şi a oboselii. Dacă nu eşti alergică la nuci, pune-le în prăjituri vegane, în salate franţuzeşti sau consumă-le ca atare!


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *