8 mituri false despre fitness

By  | 

Ai auzit o grămadă de lucruri despre sport, însă multe dintre ele nu sunt adevărate. Iată 8 mituri false despre fitness.

Dacă petreci o oră în orice sală de sport, vei primi numeroase sfaturi de la persoane care nu au nicio calificare. Pentru a face lumină, Cosmopolitan.com a stat de vorbă cu Adam Rosante, specialist în nutriție și antrenor de fitness, care ne-a vorbit despre miturile false pe care poate și tu le-ai auzit măcar o dată.

Citește și: Cele mai simple și utile secrete de slăbit

8 mituri false despre fitness:

Dacă ridici greutăți vei arăta ca Hulk

„Acesta este cel mai stupid mit care circulă”, spune Rosante, care nu înțelege de ce femeile care vor să fie în formă refuză să ridice greutăți. Teama că vei ajunge să arăți ca Hulk, deși ești o femeie fină și delicată, nu este fondată pe nimic. Persoanele care chiar arată așa își dedică viața acestui lucru – au o dietă specială și petrec ore întregi ridicând greutăți. Nu-ți mai face griji!

Dacă mănânci grăsimi vei fi grasă

În timp ce grăsimea este demonizată, nu există nicio dovadă că aceasta îți va distruge abdomenul, fundul sau coapsele. Corpul tău transformă caloriile în grăsime doar atunci când consumi mai multe calorii decât arzi – iar asta înseamnă și calorii de la grăsimi, dar și de la proteine sau carbohidrați. De asemenea, diferite alimente au diferite efecte asupra corpului tău. O dietă care conține alimente sănătoase te va face să tânjești după mai puține calorii și te va ajuta să le arzi mai rapid pe cele nedorite.

Citește și: 5 idei de rețete light pentru vară

Luni este ziua potrivită pentru a începe un nou antrenament

Luni ar putea părea ziua potrivită să începi un nou antrenament (sau să te apuci de sport), mai ales pentru că în weekend cel mai probabil ai consumat mult alcool și ai mâncat mult junk food. Totuși, această mentalitate nu te va ajuta. Nu lăsa pe luni, pe luna viitoare sau pe anotimpul următor. Dacă vrei să te apuci de sport, fă-o acum. Serios, acum, chiar în momentul acesta. Chiar dacă ești la muncă, coboară până la parter, apoi urcă pe scări – și asta contează.

Exercițiile pentru abdomen îți vor oferi un six-pack

Poți face abdomene și alte exerciții de genul cât e ziua de lungă, dar dacă ai grăsime în această zonă mușchii vor sta ascunși sub ea. Exercițiile fizice ajută mult, însă trebuie să faci schimbări și în alimentație. Începe prin a renunța la dulciuri și la băuturile cu un conținut mare de zahăr.

Dacă te dor mușchii după antrenament, înseamnă că a fost unul bun

Multe persoane cred că dacă abia se pot ridica din pat după un antrenament înseamnă că au lucrat foarte bine, însă fiecare organism este diferit. Unele persoane se simt perfect după un antrenament dificil, chiar dacă acesta a fost eficient. Durerea nu este un indicator al eficienței.

Citește și: Vrei să fii în formă? Respectă aceste reguli simple

Grăsimea poate fi transformată în mușchi

Bineînțeles că nu! Mușchii și grăsimea sunt lucruri cu totul diferite! Vei putea scăpa de grăsime dacă ai o alimentație sănătoasă și vei face mușchi dacă te antrenezi suficient.

Cu cât transpiri mai mult, cu atât antrenamentul a fost mai bun

Nu neapărat. Încă o dată, fiecare organism este diferit. Contează intensitatea antrenamentului, nu cât de mult de mult transpiri.

Exercițiile sunt cel mai bun mod de a slăbi

Din păcate, dacă vrei să slăbești trebuie să îți schimbi alimentație cu una sănătoasă. De fapt, cea mai bună combinație este sport + alimentație sănătoasă. Așa că nu mai mânca atât de mult junk food cu ideea că sportul îi anulează efectele neplăcute.

Citește și: De ce trăiesc vegetarienii mai mult?

Tu știai că aceste mituri sunt false?

 

*articol preluat din Cosmopolitan US (autor: Elizabeth Narins)



Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *