7 semne care indică un consum prea ridicat de zahăr

By  | 

Zahărul și carbohidrații rafinați sunt considerați „calorii goale”, în general pentru că nu conțin nutrienți utili. Unele alimente bogate în zahăr sunt foarte prelucrate, iar ingredientele dulci sunt adăugate pentru a le face mai gustoase și mai de dorit. Este vorba de aceste alimente care nu sunt întotdeauna ușor de observat în zahăr și chiar cele care sunt comercializate ca fiind sănătoase sau cu conținut scăzut de grăsimi care pot fi cei mai răi infractori. În unele cazuri, mesele deja preparate ar putea conține până la 12 linguri de zahăr pe porție, o doză de cola conține șase și un castron de cereale trei!

Pentru a afla dacă și tu consumi prea mult zahăr, iată la ce semne să fii atentă:

Îmbătrânire prematură

Consumul excesiv de zahăr poate provoca leziuni pe termen lung proteinelor pielii, colagenului și elastinei, ceea ce duce la riduri premature și îmbătrânire. Prea mult zahăr ar putea contribui, de asemenea, la un dezechilibru al hormonilor feminini care ar putea duce la acnee de-a lungul liniei maxilarului. Zahărul este, de asemenea,„mâncarea” preferată a bacteriilor intestinale și consumul în exces poate duce la o floră intestinală neechilibrată și inflamație în organism, observată în mod obișnuit în afecțiuni de piele, cum ar fi eczema.

Citește și: Alimente „sănătoase” pline de zahăr pe care să le eviți 

Ai pofte constant

Produsele dulci crează dependență! Alimentele bogate în zahăr activează dopamiina, similar cu efectul drogurilor. Cromul nutritiv ar putea ajuta la restabilirea funcției normale a insulinei, iar suplimentarea poate contribui la menținerea nivelurilor normale de glucoză din sânge și la reducerea poftei de zahăr și a carbohidraților.

Nu ai energie

Glucoza este esențială pentru producerea de energie în organism. Cu toate acestea, este important să menținem nivelurile de zahăr din sânge echilibrate. După consumul de zahăr, pancreasul eliberează insulină pentru a ajuta la transferul de glucoză către celule, ceea ce înseamnă că este posibil să prezentăm o risipă de energie. Odată epuizat, putem să experimentăm o scădere a energiei, deoarece organismul cere mai mult zahăr pentru a începe ciclul din nou.

Ești balonată aparent fără motiv

Bacteriile produc gaze atunci când fermentează alimentele noastre nedigerate în colon. Bacteriile rele iubesc în mod deosebit consumul de zaharuri, în timp ce bifidobacteriile benefice, care iubesc legumele, nu se crede că produc gaze. O supraproducție de gaz poate duce la durere după mâncare, balonare incomodă și flatulență.

Citește și: Dependența de zahăr. Ce este și cum o tratăm? 

Sistem imunitar slăbit

Știai că 70% din sistemul nostru imunitar este localizat în intestin și susținut de bacterii intestinale benefice? Prin urmare, este important să păstrăm un echilibru de bacterii bune. O dietă bogată în zahăr, totuși, va alimenta bacteriile și , în consecință, va afecta cât de bine funcționează sistemul imunitar.

Insomnie

Consumul de alimente pline de zahăr noaptea târziu ar putea duce la o agitație într-un moment în care ar trebui să ne concentrăm pe încetinirea și pregătirea corpului să se odihnească. „Hormonul fericirii”, serotonina, este produs în mare parte în intestin și este esențial pentru producerea de melatonină – hormonul de „relaxare” – necesar pentru a ajuta la un somn bun.

Creștere în greutate

Glucoza reprezintă o sursă majoră de energie pentru organism, dar, dacă nu este folosită imediat ca energie, organismul stochează excesul în ficat, mușchi sau ca grăsime în jurul mijlocului. Depozitarea pe bază de glucoză a funcționat bine atunci când eram vânători-culegători, dar în zilele noastre lipsa de hrană este rareori o problemă, astfel că ajungem să depozităm mai multă glucoză ca grăsime.

 

*articol preluat din Harper’s Bazaar (autor: Bridget March)

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *