7 alimente la care ar trebui sa renunti pe durata iernii

By  | 

Zilele şi nopţile reci de iarnă parcă ne îndeamnă să mâncăm mai mult decât de obicei şi mai nesănătos. Aşa-numita „comfort food”. Problema e că aceste „alimente de consolare”, dincolo de a ne face să ne simţim bine (pe moment), nu-i fac siluetei şi sănătăţii noastre niciun serviciu. Ba din contră… Aşadar, propune-ţi ca iarna aceasta să-ţi păstrezi arterele curate şi să ţii kilogramele departe evitând aceste alimente:

Legume şi fructe care nu sunt de sezon

Poate crezi că e bine să mănânci oricând fructe şi legume, dar dacă nu e sezonul lor, nutriţioniştii ne recomandă să ne lipsim de ele, deoarece au valoare nutriţională scăzută. Fiind aduse din ţări îndepărtate cu climate diferite, zaharurile naturale din aceste fructe şi legume încep să se dezintegreze, acest lucru afectându-le aroma. Şi vitaminele şi mineralele din ele dispar în mare parte până ajung în magazinele noastre, aşa că roşiile pe care le cumpărăm iarna nu sunt la fel de hrănitoare ca cele din timpul verii, când e sezonul lor la noi în ţară.

Uită aşadar de căpşune, piersici şi asparagus, şi până la venirea primăverii orientează-te către mere, citrice, avocado, cartofi, ceapă, usturoi, ţelină, păstârnac, ciuperci, fasole, linte, năut, morcovi, sfeclă roşie.

Supe-cremă la plic

Ok, nu eşti o bucătăreasă pricepută, dar dacă tot cumperi supe din comerţ, evită supele-cremă care sunt pline de sare şi grăsimi. Alege, în schimb, supele cu bulion, precum minestrone, sau supă de pui cu tăiţei.

Piper cayenne

Mâncărurile picante, în general, e bine să le eviţi dacă eşti răcit sau gripat, deoarece îţi vor da peste cap stomacul. Piperul cayenne stimulează digestia, e drept, dar în cantităţi exagerate sau dacă îl consumi când ai stomacul sensibil, capsaicina din el va creşte nivelul de acid din stomac.

Produse de patiserie

Croasantele, biscuiţii, covrigeii, plăcintele şi fursecurile ţi se topesc în gură în zilele reci de iarnă. Dar pentru că sunt pline de grăsimi săturate îţi pot afecta silueta, mai ales că în sezonul rece eşti mai puţin activă decât de obicei. Savurează-le doar la ocazii speciale iar când ai poftă de desert, alege variantele sănătoase şi sărace în grăsimi, precum sorbet sau fructe.

Lactate

Laptele, smântâna şi brânza sunt complet nepotrivite atunci când te lupţi cu o infecţie. Dacă simţi că te ia răceala, renunţă pe moment la lactate, deoarece lipsa fibrelor din ele poate duce la constipaţie. De asemenea, încearcă să renunţi sau măcar să consumi cât mai rar mâncăruri cu topping de brânză, deoarece se vor depune direct pe şolduri şi talie. Acum mai mult ca primăvara şi vara!

Plăcinte

Plăcintele pufoase cu tot felul de creme, fructe şi topping-uri se numără printre deserturile de sezon şi, deşi conţin ingrediente care sunt benefice pentru sănătate (de exemplu, nuci pline de antioxidanţi sau fructe cu multe vitamine), plăcintele sunt pline de zahăr şi de obicei se servesc alături de îngheţată sau topping-uri mega-calorice. Aşa că limitează-te la o porţie mică de plăcintă, fără topping.

Garnituri prăjite

Nu e bine să le mănânci nici iarna, nici vara, dar iarna e şi mai greu să nu te îngraşi de la ele, deoarece eşti vrând-nevrând mai puţin activă decât în sezonul cald, când ieşi mai mult pe afară şi te mişti mai mult. Cartofii prăjiţi sunt nelipsiţi de lângă friptură sau orice fel de carne obişnuim să mâncăm, iar dacă adaugi şi nişte pâine în ecuaţie, obţii un haos caloric pe care silueta ta nu-l va aprecia deloc. Alege salate sau legume soté ca garnitură şi vei trece de iarnă şi fără să te îngraşi, şi cu imunitatea protejată!


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *