7 alimente importante iarna, potrivit nutriționiștilor

By  | 

Poate că iarna este plină de bucuria Sărbătorilor, dar aduce, de asemenea, și vremea rece, o probabilitate mai mare de a te îmbolnăvi și, pentru unii, debutul tulburării afective sezoniere.

Din fericire, mâncarea este destul de puternică și, prin schimbarea dietei, putem contracara multe dintre efectele negative pe care sezonul rece le are asupra corpului nostru.

Iată câteva alimente pe care ar trebui să le consumi mai des iarna:

Ardeii grași roșii

Vitamina C este cunoscută pentru faptul că reduce oboseala, în timp ce întărește sistemul imunitar, care este vital în sezonul rece. „Fructele citrice sunt frecvent recunoscute ca fiind produsele alimentare care stimulează cel mai eficient vitamina C și ruptă împotriva răcelii” spune nutriționistul Geeta Sidhu-Robb. „Cu toate acestea, ardeii grași conțin de fapt de peste 3 ori mai multă vitamina C decât o portocală; în plus, sunt mult mai eficienți.” Este important de reținut că acest aliment conține și beta-caroten, care are beneficii antioxidante și antiinflamatorii.

Somonul afumat

Unul dintre principalele avantaje ale vremii reci este faptul că deteriorează pielea. Consumul de somon afumat poate ajuta în acest sens. „Pe lângă faptul că sunt necesari pentru sănătatea inimii, creierului și ochilor, acizii grași Omega-3 și Omega-6 găsiți în somonul afumat joacă un rol esențial în structura și aspectul pielii”, explică nutriționistul Marilyn Glenville.

Ciupercile

Ciupercile sunt o adevărată completare a oricărui regim de iarnă, potrivit lui Sidhu-Robb, mulțumită proprietăților antivirale și antibacteriene pe care le posedă, care luptă împotriva infecțiilor. Cel mai bun mod de a te bucura de ciuperci este să le fierbi, pentru că pereții celulari sunt ingidestibili dacă nu sunt expuși la căldură.

Brânzeturile

Pe lângă vitamina C, și vitamina D este o parte vitală a oricărei diete de iarnă, datorită beneficiilor în ceea ce privește bunăstarea mentală. Are un rol crucial în prevenirea bolilor și menținerea sănătății optime; un deficit de vitamina D te poate face somnoroasă, letargică și demotivată. Alte alimente care conțin vitamina D sunt gălbenușul de ou, sucul de portocale, laptele de soia, cerealele, tonul, macroul și somonul.

Coacăzele

„Coacăzele conțin cei mai activi antioxidanți, datorită nivelului ridicat de antociani”, mai spune Sidhu-Robb. Antioxidanții ajută la repararea leziunilor cauzate de toxine și de radicalii liberi, ajutând corpul să se apere împotriva agenților patogeni periculoși.

Scorțișoara

Scorțișoara este una dintre cele mai revigorante plante naturale. Bogată în antioxidanți puternici, poate ajuta la stimularea metabolismului, precum și la îmcălzirea ușoară a stomacului. În plus, este absolut delicioasă și este foarte potrivită în perioada Sărbătorilor.

Bananele

În timpul lunilor de iarnă lungi și întunecate, este posibil să constați că starea de spirit scade puțini. Dacă descoperi acest lucru se întâmplă, e important să îți asiguri un nivel ridicat de serotonină. „Corpul produce serotonină din triptofan, care se găsește în mod natural în banane”, spune Dr. Glenville.

Tu cât de des consumi aceste alimente în timpul iernii?

 

Surse foto: iStock, Pixabay

 

*articol preluat din Harper’s Bazaar UK (autor: Catriona Harvey-Jenner)

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *