6 lucruri care se pot întâmpla când renunți la zahăr

By  | 

Știm cu toții că zahărul are numeroase efecte negative asupra sănătății noastre, dar puțini dintre noi suntem conștienți de cât zahăr consumăm zilnic. Acesta se poate ascunde în numeroase alimente, nu doar în ciocolată sau gogoși, iar dependența de zahăr este reală și afectează un număr foarte mare de persoane.

Dacă te întrebi ce s-ar întâmpla cu corpul tău dacă ai renunța la zahăr, am discutat cu nutriționista Jenna Hope, care ne-a dat câteva informații importante.

Pielea ta va arăta mai bine

Consumul de zahăr declanșează eliberarea de insulină, care poate provoca inflamații care duc la o defalcare a colagenului și elastinei. Cu alte cuvinte, consumul de zahăr poate duce la apariția timpurie a ridurilor și poate crește tulburările de piele. Fără zahăr, aceste lucruri nu se îmtâmplă.

Vei avea mai multă energie

Alimentele bogate în zahăr au un indice glicemic ridicat. De aceea, nivelul de energie crește brusc după ce ai consumat zahăr, dar scade rapid la scurt timp după. Când îl vei scoate din alimentația ta, nivelul de energie va deveni stabil pe toată durata zilei.

Vei slăbi

Zahărul oferă calorii goale și stimulează pofta de mâncare. Reducerea sau renunțarea la zahăr te va ajuta să slăbești pentru că vei reduce riscul de a mânca prea mult și nu vei mai consuma aceste calorii goale.

Vei dormi mai bine

Un consum ridicat de zahăr va întârzia eliberarea melatoninei în creier, esențială pentru controlul homeostatic al somnului. Iar lipsa de somn, la rândul său, poate crește nevoia de a mânca mai mult zahăr, continuând ciclul. Cercetarile sugerează că somnul slab poate duce la un echilibru de glucoză din sânge, care stimulează dorința de a consuma mai mult zahăr.

Sănătatea intestinului se va îmbunătăți

Studiile au arătat că persoanele care consumă zahăr rafinat tind să consume cantități excesive de grăsimi saturate și prea puține fibre dietetice. Atunci când zahărul este scos în dietă, acesta este adesea înlocuit cu alimente bogate în fibre dietetice, cum ar fi fructele, legumele, nucile, semințele și grăsimile întregi, care sunt excelente pentru intestin. Acest lucru ajută la eliminarea toxinelor nedorite, precum și la creșterea frecvenței mișcării intestinului și la reducerea timpului de tranzit.

Sănătatea mentală see poate îmbunătăți

Conform cercetărilor recente, există o legătură între cele două. Aporturile mari de zahăr au fost asociate cu un risc crescut de depresie, anxietate și alte probleme de sănătate mintală.

 

Citește și: 10 lucruri care se pot întâmpla corpului tău când renunți la carbohidrați 

 

*articol preluat din Cosmopolitan UK (autor: Catriona Harvey-Jenner)

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *