5 pozitii de yoga care alunga stresul in 10 minute

By  | 

Când simţi nevoia să te relaxezi, nimic nu funcţionează mai bine decât yoga. Nu transpiri, nu oboseşti şi nici nu îţi ia mai mult de 10 minute!

Ai una dintre acele zile în care eşti copleşită de treburi, te simţi obosită şi stresată şi te mai şi dor toate din cauză că stai prea mult în faţa calculatorului? Opreşte-te! Ia o pauză şi relaxează-ţi corpul şi mintea cu puţină yoga. Vei uita de stres şi anxietate, vei scăpa de durerile de spate şi te vei încărca cu energie pozitivă!

Poziţia copacului

Începe cu poziţia copacului. Te relaxează din cap până-n picioare, permiţând corpului să se întindă pe întreaga sa lungime, şi este excelentă pentru redobândirea echilibrului corporal şi îmbunătăţirea flexibilităţii corpului.

Stai dreaptă, în picioare. Lasă-ţi greutatea pe piciorul drept, în timp ce pe cel stâng îl ridici şi îl îndoi din genunchi până îl sprijini cu talpa pe piciorul drept. Împreunează-ţi palmele la nivelul pieptului, apoi ridică braţele deasupra capului, păstrând palmele lipite. Menţine poziţia 15 secunde, apoi repetă, folosind celălalt picior.

Timp: 30 secunde.

Poziţia câinelui

Continuă sesiunea de „de-stresare” cu poziţia câinelui, excelentă pentru îndreptarea coloanei vertebrale. Din picioare, apleacă-te şi pune palmele pe saltea, ţinând braţele perfect întinse, la distanţă mică de şolduri. Corpul tău trebuie să formeze un V inversat pe saltea: capul, coloana şi braţele formează un braţ al V-ului, iar picioarele întinse, celălalt braţ.

Bine ar fi ca tălpile să fie perfect lipite pe sol, dar poţi să te ridici uşor pe vârfuri dacă îţi este greu să te menţii în poziţie. Important e să ai coloana vertebrală perfect întinsă şi să respiri relaxat, ţinând mereu capul în jos, între braţe. Din această poziţie, e recomandat să treci direct în poziţia copilului, pentru a-ţi odihni corpul.

Timp: 60 secunde.

Poziţia copilului

Aşa cum îi spune şi denumirea, acest exerciţiu aminteşte de poziţia fătului în burtica mamei, tocmai de aceea este extrem de relaxant, dar şi foarte benefic pentru întinderea spatelui. Din poziţia câinelui de mai devreme, menţine palmele pe saltea în timp ce îndoi genunchii şi îţi deplasezi corpul în spate, până îţi atingi călcâiele cu posteriorul şi genunchii cu pieptul. Lasă umerii în jos şi întinde mâinile în faţă cât poţi de mult, cu palmele în continuare lipite de sol. Respiră adânc şi relaxează-te.

Timp: 15 secunde.

Poziţia podului

Este o poziţie excelentă pentru detensionare musculară şi relaxarea minţii. Stând pe spate cu genunchii îndoiţi şi tălpile pe sol, iar braţele în lateral cu palmele pe sol, ridică-ţi bazinul şi coapsele în timp ce împingi cu picioarele în sol (ca şi cum ai face podul pe jumătate, fără să te ridici în braţe). Ţinând mereu braţele şi palmele pe sol, încordează-ţi uşor fesele, apoi relaxează-le.

Timp: 30 secunde.

Poziţia cobrei

Această poziţie detensionează şi relaxează spatele, gâtul şi picioarele; în plus, elimină stresul şi reglează ciclul menstrual. Întinde-te pe burtă pe saltea, cu picioarele apropiate. Ridică-ţi capul şi arcuieşte-te cât poţi de mult înspre spate, sprijinindu-te în braţe. Braţele trebuie să fie întinse şi perpendiculare pe saltea. Menţine poziţia.

Timp: 15 secunde.

Repetă aceste poziţii de patru ori şi vei obţine 10 minute de yoga care te vor revigora şi te vor face să uiţi de orice stres, fizic sau mental!


Comments

comments