5 pozitii de yoga ca sa te racoresti in zilele de vara

By  | 

Vara, când afară e cald, iar tu transpiri şi te simţi mai vlăguită decât de obicei, nu prea îţi vine să faci antrenamente intense şi îndelungate. Tocmai de aceea yoga este alegerea perfectă pentru a te menţine în formă pe timp de caniculă. Îţi oferă numeroase poziţii ce relaxează mintea şi trupul şi îţi pun muşchii în mişcare, fără însă să curgă apele pe tine şi să rămâi fără suflu.

Iată cinci dintre cele mai relaxante şi reconfortante pozitii de yoga. Încurajează respiraţia corectă, reduc tensiunea din corp şi îţi pornesc „aerul condiţionat” intern!

Zeita care respira

Această poziţie stimulează sistemul nervos parasimpatic, responsabil de buna funcţionare a odihnei şi digestiei corpului. Stai întinsă pe spate, pe saltea, în poziţia zeiţei – braţele uşor depărtate de corp, genunchii îndoiţi şi tălpile lipite una de cealaltă, astfel încât să formezi cu picioarele un romb. Pune-ţi o mână pe piept, celalaltă pe burtă, şi inspiră, concentrându-te pe mişcarea burţii şi a coastelor, apoi lasă aerul să iasă din corp. Respiră astfel cel puţin un minut, permiţând respiraţiei să devină din ce în ce mai calmă şi mai lentă.

Imblanzirea leului

Este o poziţie simplu de realizat, care eliberează căldura acumulată în organism şi reduce tensiunea de la nivelul maxilarului şi al fetei. Stând în picioare, îndoaie uşor genunchii în timp ce ridici braţele drepte deasupra capului, cu palmele deschise. Menţine poziţia câteva secunde, apoi apleacă-ţi trunchiul până peste genunchi, pe care îi menţii uşor îndoiţi, şi mişcă-ţi braţele în sus şi în jos în timp ce expiri profund. Inspiră în timp ce revii cu braţele sus, la poziţia iniţială. Repetă exerciţiul de 5-10 ori.

Savasana pe burta

Yoga Savasana este pe cât de simplă, pe atât este binefăcătoare! Este o poziţie de meditaţie şi relaxare, care încetineşte pulsul şi bătăile inimii pentru a elibera anxietatea şi tensiunea din minte şi trup. Vei uita de oboseală şi moleşeală, te vei putea concentra mai bine şi vei simţi o stare generală de bine. Aşează-te pe burtă, cu obrazul pe saltea şi braţele îndoite din cot, cu palmele pe saltea. Stai aşa cinci minute, concentrându-te pe respiraţie, calmarea gândurilor şi eliminarea tensiunii din burtă. Dacă simţi disconfort în zona de jos a spatelui, aşează-te în poziţia copilului – trunchiul aplecat peste genunchii îndoiţi, fruntea lipită de saltea.

Pozitia camilei

Această poziţie îţi „deschide” abdomenul şi pieptul pentru a permite energiei să circule în aceste zone. Stai în genunchi, cu mâinile în şold. Arcuieşte-ţi spatele şi apleacă-te înapoi, ţinându-te cu mâinile de călcâie. Întinde-ţi gâtul şi lasă-ţi capul cât mai pe spate. Menţine poziţia timp de 5 respiraţii.

Pozitia cobrei

Este asemănătoare cu poziţia cămilei, doar că de data aceasta picioarele sunt întinse. Stai pe burtă pe saltea, cu picioarele apropiate, ridică-ţi capul şi arcuieşte-te cât poţi de mult înspre spate, sprijinindu-te în braţe, care trebuie să fie întinse şi perpendiculare pe saltea. Menţine poziţia timp de 15 secunde. Pe lângă detensionarea spatelui, gâtului şi picioarelor, poziţia cobrei asigura buna funcţionare a glandei tiroide, responsabilă de reglarea metabolismului şi a temperaturii interne. Prin urmare, vei putea suporta mai uşor temperaturile ridicate de afară!


Comments

comments