5 obiceiuri alimentare care te mentin sanatoasa vara

By  | 

Nu doar garderoba trebuie să ţi-o schimbi odată cu venirea verii, şi felul în care te hrăneşti trebuie adaptat la sezonul cald! Nu numai pentru că e sănătos să mănânci cât mai multe fructe şi legume proaspete, dar şi pentru că propriul tău organism îţi cere şi altceva decât mâncărurile pe bază de carne cu care l-ai „răsfăţat” toată iarna.

Iată ce obiceiuri alimentare e bine să adopţi vara pentru a-ţi ajuta organismul să se menţină sănătos şi în formă maximă, indiferent de gradele de afară!

Bea mai multă apă

Poate până acum nu beai chiar 2 litri de lichide pe zi, dar vara corpul transpiră mai mult şi pierde mai multă apă, prin urmare tu trebuie să bei mai mult. În primul rând, multă apă! Ceaiurile şi sucurile naturale din fructe şi legume sunt binevenite, dar nu uita că multe dintre ele sunt diuretice, astfel că elimină apa din corp în loc să o reţină. Aşadar, dacă bei 2 litri de apă, sucuri şi ceaiuri, asta nu înseamnă că ai satisfăcut nevoia de hidratare a organismului. El are nevoie în primul rând de apă, pentru a putea să funcţioneze aşa cum trebuie.

Mănâncă zilnic legume proaspete

La micul dejun, prânz, cină şi gustări! Legumele conţin vitamine, minerale şi fibre care îţi asigură necesarul zilnic de mâncare nutritivă şi, pe deasupra, sunt şi sărace în calorii! Înlocuieşte cartofii prăjiţi, tocăniţele, grătarele, pastele şi salatele pe bază de cartofi şi maioneză cu cele preparate din legume proaspete şi fasole, mazăre sau linte, pentru a le face mai consistente.

Consumă alimente cu efect de protecţie solară

Produsele cu factor de protecţie solară te protejează de razele dăunătoare ale soarelui, dar numai din exterior. Protecţia solară trebuie să vină şi din interior, aşa că ai grijă să mănânci alimente bogate în antioxidanţi, acei compuşi capabili să protejeze celulele corpului, implicit ale pielii, de distrugerea prematură declanşată de razele soarelui.

Licopenul din roşii (mai ales fierte) şi pepene verde previne arsurile solare, carotenoidele din ardeii coloraţi protejează celulele pielii, antocianina din fructele cu boabe albastre (mure, coacăze negre, fructe de soc) oferă o protecţie excelentă împotriva razelor UV, iar acizii graşi Omega 3 din peştele gras protejează atât inima, cât şi celulele pielii.

Rodiile conţin antioxidanţi care inhibă modificările ce se produc la nivel celular în urma expunerii la ultraviolete, antioxidanţii din spanac distrug radicalii liberi proveniţi de la soare, iar ciocolata neagră conţine flavonoizi care protejează celulele pielii. De asemenea, dacă bei două ceşti de ceai verde pe zi, pielea ta va fi mai protejată de ultraviolete, graţie polifenolilor care apără celulele pielii.

Înlocuieşte dulciurile cu fructe

Chiar dacă acum nu îţi par atât de apetisante, renunţă pentru câteva zile la dulciuri, mănâncă fructe pe post de desert şi vei vedea că organismul nu-ţi va mai cere ciocolate şi prăjituri atunci când ţi-e poftă de ceva dulce. Mănâncă fructe proaspete ca desert, gustări sau include-le în iaurtul de dimineaţă ori într-un smoothie cu iaurt degresat şi gheaţă. Sau taie o nectarină/ piersică în jumătate, îndepărtează sâmburele, tapetează miezul fructului cu puţin zahăr şi ţine-l câteva minute pe grill. Adaugă sorbet de fructe sau iaurt îngheţat şi ai obtinut un desert pe cât de decadent, pe atât de sănătos!

Redu cantitatea de carne

Vara vine cu picnicuri unde micii şi grătarele sunt vedete, dar carnea prăjită este plină de grăsimi saturate şi sodiu. Dacă nu poţi s-o eviţi, alege carnea slabă de vită sau curcan şi combin-o cu legume, nicidecum cu pâine, paste sau cartofi! Când prepari carnea pe grătar, ai grijă să îndepărtezi grăsimea de pe ea, deoarece odată ajunsă pe cărbuni va produce un fum ce conţine compuşi care pot cauza cancer.

De asemenea, nu mânca porţiunile de carne înnegrită sau arsă, deoarece acolo se află cele mai multe chimicale cauzatoare de cancer. Încearcă să mănânci carne doar de 2-3 ori pe săptămână sau deloc, şi ia-ţi proteinele de care ai nevoie din fasole, linte, ciuperci, soia, tofu, vinete, ouă, brânză de vaci proaspătă, nuci şi cereale integrale.

Tu ai început deja să mănânci „de vară”?


Comments

comments