5 lucruri pe care nutriționiștii le fac iarna pentru o sănătate de fier

By  | 

Dacă sistemul tău imunitar este scăzut în lunile de iarnă, adoptă obiceiurile nutriționiștilor, pentru a avea o sănătate de fier.

Adaugă usturoi în mâncare

Alimentele nu trebuie să fie scumpe sau să aibă un nume neobișnuit pentru a putea fi clasificate ca superalimente, iar usturoiul este exemplul perfect în acest sens. Este un antibiotic natural cu proprietăți antibacteriene, antivirale și antifungice, iar ingredientele active sunt eliberate atunci când usturoiul este zdrobit.

Citește și: Cele mai bune antibiotice naturale 

Asigură-te că sistemul digestiv este sănătos

70-80% din sistemul nostru imunitar se bazează pe sistemul digestiv, iar nutriționiștii recomandă să creștem nivelul de „bacterii prietenoase” cu un supliment probiotic cu potență mare. De asemenea, poți consuma mai multă varză, miso, tempeh și iaurt natural probiotic. Toate acestea pot întări organismul și te pot feri de boli.

Bea ceai de ghimbir

Rădăcina de ghimbir are proprietăți antioxidante, antiinflamatorii și antimicrobiene. Ceaiul de ghimbir este fantastic atunci când simți începutul unei răceli, pentru că te încălzește, promovează transpirația (care reduce febra și răcește corpul, eliminând toxinele). Dă prin răzătoare 1-2 cm de rădăcină proaspătă de ghimbir, apoi fierbe alături de zeama de la jumătate de lămâie.

Citește și: Ghimbirul și beneficiile lui 

Mănâncă alimente care furnizează vitamina D

Vitamiina D este produsă în mod natural de corp ca răspuns la razele soarelui, dar iarna foarte multe persoane au un deficit de această vitamină. Consumă pește uleios (somon, macrou sau sardine), ouă și cereale fortificate.

Fă exerciții în mod regulat

Sistemul imunitar puternic se menține cu ajutorul sportului. Oricât de puțin timp liber ai avea, încearcă să faci cel puțin 10-20 de minute de exerciții pe zi acasă.

 

 

*articol preluat din Cosmopolitan UK (autor: Taylor Anderson)

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *