5 lucruri care te vor ajuta să alergi mai bine

By  | 

Îți place să alergi și vrei să devii din ce în ce mai bună la asta? Iată 5 lucruri care te pot ajuta să alergi mai eficient!

Alergatul este o metodă de a face mișcare la îndemâna oricui și care are numeroase beneficii pentru sănătate: poți arde până la 800 de calorii pe oră, sănătatea inimii este îmbunătățită, previne osteoporoza, diabetul ți cancerul, îmbunătățește imunitatea, îmbunătățește sănătatea ochilor și multe altele.

Citește și: De ce trebuie să ții cont când te apuci de alergat 

Însă uneori simți să nu alergi destul de bine sau pur și simplu vrei să o faci mai eficient.

Iată 5 lucruri care te vor ajuta să alergi mai bine:

Echipament pentru alergat de calitate

E recomandat să investești într-un echipament de calitate – nu te speria, nu costă chiar atât de mult! Începe cu alegerea pantofilor sport potriviți pentru tine (talpă moale, flexibilă, protecție pentru glezne, talpă potrivită piciorului tău), șosete, pantaloni și maieu/tricou din bumbac natural, cât mai confortabile.

Citește și: 3 moduri prin care sportul îți îmbunătățește relația 

Nu uita de încălzire

Înainte de a ieși la alergat, fă câteva exerciții de streching, apoi fă câteva fandări. Începe cu o plimbare în pas vioi, iar abia apoi ar trebui să începi să alergi.

Aleargă cât mai natural

Unele persoane îți vor spune că trebuie să trebuie să atingi pământul întâi cu călcâiul, altele sunt de părere că vârful ar trebui să fie primul. Unii vor insista să alergi cât de repede poți, alții îți vor spune că e mai bine să alergi mai încet, dar mai mult timp. Cu toate acestea, mai multe studii au arătat că cel mai bine este să alergi așa cum te simți tu cel mai bine.

Ai grijă la alimentație

O alimentație potrivită te poate ajuta foarte mult, mai ales atunci când faci sport. Citește acest articol pentru a afla ce ar trebui să consumi înainte și după ce faci mișcare.

Citește și: Cum te ajută sportul să ai o carieră de succes 

Continuă să ai grijă de corpul tău și când ajungi acasă

După ce ieși la alergat ar trebui să îți oferi puțin timp pentru refacere. Fă puțin streching, du-te la masaj sau la saună sau fă o baie caldă.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *