5 beneficii pentru sănătate dacă faci stretching zilnic

By  | 

Încă din școală am aflat că întinderile sunt importante, acestea fiind primul lucru pe care îl făceam înainte de începerea exercițiilor. Apoi, antrenorii de la sala de fitness ne îndemnau să facem stretching înainte de a ne apuca de treabă sau între exerciții. Chiar și în articole despre productivitatea la birou citim despre acest lucru. Însă care sunt mai exact beneficiile întinderilor pentru sănătate?

Te trezește mai bine

E recomandat să faci puțin stretching dimineața sau după un pui de somn pentru ca organismul tău să se trezească mai repede. Motivul este simplu: îmbunătățește circulația sângelui, inclusiv în creier. Setează-ți alarma cu câteva minute mai devreme și fă câteva întinderi și vei simți diferența!

Te vei mișca mai ușor, cu mai puțină durere

Întinderile ajută la ameliorarea rigidității mușchilor, însă doar dacă o faci corect. Specialiștii recomandă să ne concentrăm pe mobilitate, în loc să ne întindem și să rămânem în această poziție, ca apoi să ne întindem în alt mod. În schimb, optează pentru exercițiile care îți permit să te miști constant.

Vei avea mai multă mobilitate

Acest lucru te ajută și în viața de zi cu zi, dar mai ales atunci când faci sport. Dacă faci zilnic stretching, îți vei permite să sari mai sus sau să te apleci mai jos. Exact din acest motiv este recomandat să faci întinderi înainte de antrenament: vei crește temperatura corpului și flexibilitatea articulațiilor.

Îți poți scădea glicemia

Se știe deja că prin exerciții îți poți regla nivelul glicemiei, dar știai că și întinderile ajută? Un studiu din 2011 efectuat pe adulți prediabetici sau care sufereau de diabet de tip 2 a arătat că dacă faci stretching timp de 40 de minute după ce consumi o băutură dulce ai niveluri mai scăzute de zahăr în sânge. http://www.journalofphysiotherapy.com/article/S1836-9553(11)70038-8/abstract

Vei fi mai puțin stresată

Întinderile pot ajuta la eliminarea tensiunii fizice și mentale. De obicei, atunci când suntem stresați avem tendința de a ne încorda anumiți mușchi. Când facem stretching zilnic, în schimb, mușchii se relaxează, iar creierul este păcălit și crede că suntem relaxați – așa că devenim relaxați!

Tu cât de des faci stretching? Încearcă să încorporezi acest tip de mișcare în fiecare zi!

 

Citește și: De ce este mai greu să faci exerciții cardio în sezonul rece 

*articol preluat din Harper’s Bazaar UK (autor: Kara Wahlgren)

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *