5 alimente pe care nu ar trebui sa le mananci vara

By  | 

Când afară e cald, corpul generează şi el mai multă căldură, ceea ce duce la oboseală, anxietate, iritabilitate, probleme cu somnul şi concentrarea. Şi, în timp ce este crucial să bei suficientă apă pentru a te hidrata, vara este indicat să stai departe de anumite alimente care îngreunează digestia, stimulează transpiraţia şi te fac vulnerabilă la probleme digestive, gen balonare şi diaree.

Carne

Când temperaturile de afară depăşesc 35 de grade, corpul începe să transpire abundent şi sângele devine mai vâscos, iar asta îţi afectează dispoziţia,  în sensul că devii iritată şi indispusă. Dacă mai şi mănânci carne în aceste momente, temperamentul tău o va lua şi mai mult razna!

Carnea conţine proteine de origine animală care pot reduce nivelul de triptofan din creier, un aminoacid esenţial care menţine starea de bine, induce somnul şi tratează depresia şi anxietatea. Fără triptofan, devii prost dispusă, agresivă şi anxioasă. De asemenea, carnea conţine puţin calciu, iar o alimentaţie săracă în acest mineral contribuie la iritarea temperamentului. Aşadar, vara păstrează-ţi silueta şi buna dispoziţie mâncând cât mai puţină carne!

Cafea

Are un puternic efect diuretic şi deshidratează organismul, grăbind eliminarea apei din ţesuturi, ceea ce duce la dureri de cap şi oboseală. În condiţiile în care corpul oricum pierde apă din cauza transpiraţiei cauzată de căldură de afară, cafeaua e ultimul lucru de care are nevoie! Dacă nu poţi nicicum să renunţi la ea, ai grijă să bei câte 4 pahare de apă la fiecare cană de cafea consumată. Sau încearcă să bei în loc de cafea ceai verde (conţine mai puţină cafeina, dar mulţi antioxidanţi) sau de rooibos (are acelaşi efect de relaxare ca şi cafeaua, dar nu conţine cafeină).

Nuci

Nucile, arahidele, alunele, fisticul, migdalele, seminţele de dovleac şi celelalte fructe oleaginoase conţin uleiuri şi grăsimi sănătoase, care sunt foarte benefice pentru organism. Totuşi, vara e recomandat să mănânci mai puţine nuci şi seminţe, deoarece au un conţinut ridicat de calorii şi digestia lor produce multă căldură în organism.

Condimente iuti

Condimentele precum piperul, ardeiul iute, boiaua sau chilli accelerează metabolismul, ceea ce duce la arderea caloriilor şi la grăbirea digestiei, dar şi la declanşarea transpiraţiei şi crearea unei senzaţii intense de căldură interioară. Substanţele active din aceste condimente cresc nivelul de adrenalină şi frecvenţa cardiacă, ceea ce nu e deloc indicat să ţi se întâmple pe timp de caniculă.

Sosuri

Vara, uită de sosurile pe bază de smântână, maioneză sau brânză! Sunt greu de digerat, chiar dacă le combini doar cu legume, conţin multe calorii şi favorizează balonarea. În plus, sunt sărate şi intensifică senzaţia de sete. Aşa că obişnuieşte-te să dai gust salatelor de vară folosind dressing-uri cât mai naturale şi mai simple – ulei de măsline, zeamă de lămâie, oţet balsamic, iaurt degresat etc.


Comments

comments