5 alimente care te scapa de durerile de cap

By  | 

Durerile de cap sunt enervante oricând, dar vara, când e atât de cald încât nici nu mai simţi aerul pe care-l respiri, devin de-a dreptul insuportabile. Nu ajută nici faptul că deshidratarea este una dintre principalele cauze ale durerilor de cap, dar din fericire acest fapt ne oferă un indiciu preţios despre cum putem să ne ferim de aceste neplăceri: trebuie să ne hidratăm suficient, bând apă, ceaiuri şi sucuri naturale, consumând cât mai multe fructe şi legume şi cât mai puţin alcool şi alimente sărate.

Iată, în schimb, ce alimente ar trebui să consumi pentru a te menţine bine hidratată şi protejată de migrene şi dureri de cap:

Peşte gras

Somonul şi tonul conţin cantităţi însemnate de acizi graşi Omega 3, recunoscuţi pentru proprietăţile lor anti-inflamatoare, precum şi acid folic şi vitaminele B6 şi B12, care au puterea de a preveni şi reduce intensitatea durerilor de cap. O simplă porţie de 85 de grame de somon îţi oferă 250% din doza zilnică recomandată de vitamina B12 – ca să nu mai amintim că acizii graşi sunt indispensabili în lupta cu ridurile şi îmbătrânirea!

Lapte degresat

Pe lângă faptul că astâmpără setea, laptele conţine minerale precum potasiu şi calciu care anulează efectele sodiului din dietă. În plus, cercetările în domeniu arată că există o legătură între numărul mare de migrene şi o alimentaţie săracă în lactate, la fel cum există o legătură între consumul de lapte degresat şi riscul scăzut de diabet şi obezitate.

Banane

Nu numai că sunt dulci şi săţioase, dar bananele pot preveni durerile de cap datorită magneziului pe care îl conţin şi care acţionează asupra contracţiilor musculare şi a vaselor de sânge “leneşe” ce pot de dureri de cap. De asemenea, bananele sunt surse excelente de potasiu şi vitamina B6, alţi doi aliaţi importanţi în lupta cu migrenele.

Pepene galben

Este un fruct bogat în apă şi potasiu, două elemente care combat durerile de cap provocate de deshidratare şi de o alimentaţie prea bogată în sodiu. O altă cauză frecventă a durerilor de cap este hipoglicemia, nivelul scăzut al concentraţiei zahărului în sânge, iar magneziul (pe care şi pepenele galben îl conţine) s-a dovedit a fi eficient în reglarea glicemiei.

Cireşe

Majoritatea fructelor sunt excelente remedii naturiste pentru durerile de cap, deoarece sunt pline de apă care hidratează organismul din interior. Cireşele sunt însă… „cireaşa de pe tort”, pentru că pe lângă vitaminele A, C şi E, potasiu, magneziu, fier şi acid folic, conţin antocianina şi bioflavonoizi, doi compuşi care acţionează asupra durerilor de cap precum aspirina şi ibuprofenul. Uită, aşadar, de medicamente şi mănâncă deştept pentru a te menţine sănătoasă!


Comments

comments