4 schimbări simple în obiceiurile alimentare

By  | 

Vara este sezonul în care îți dorești mai mult ca oricând să te simți bine în pielea ta, ceea ce presupune o alimentație echilibrată. Însă o viață sănătoasă este construită din sutele de decizii mici pe care le iei în fiecare zi. Asta înseamnă că nu trebuie să te lași descurajată atunci când nu poți respecta cu strictețe o dietă alimentară construită exclusiv din produse sănătoase. Multe persoane au tendința de a renunța la regimul alimentar pe care l-au început dacă, la un moment dat, cad pradă tentațiilor. Însă această abordare de tipul „totul sau nimic” nu trebuie să fie pentru toată lumea. Dimpotrivă.

Multe dintre noi consideră ciocolată sau prăjelile ca fiind mici plăceri ale vieții. Însă scăpări ocazionale nu trebuie să te facă să renunți întru totul la hotărârea de a mânca mai sănătos. Gândește-te la fiecare scăpare ca la o simplă decizie din acele sute, iar cât timp majoritatea deciziilor sunt sănătoase, ești pe drumul cel bun. Pentru a-ți croi un stil de viață sănătos, trebuie să faci pace cu dorințele și poftele tale, găsind totuși o cale de mijloc. Pentru început, poți face câteva schimbări foarte simple în stilul de viață, care te vor ajuta să faci alegeri mai sănătoase cu mai multă ușurință.

  • Găsește modalități alternative de a prepara mâncarea favorită

Nu este nevoie să renunți la gust atunci când te hotărăști să mănânci mai sănătos. Cartofii prăjiți și aripioarele crocante pot face parte din meniul tău ocazional. Însă asta nu înseamnă că trebuie să le scufunzi în uleiul încins, ci caută alte metode mai sănătoase de a le prepara. Spre exemplu, poți folosi o astfel de friteuză airfryer, ce are la bază gătitul cu aer. Avantajul este că te poți bucura de aceleași preparate crocante, dar vor avea cu 80% mai puține grăsimi. Cel mai dăunător pas în procesul de prăjire este uleiul în sine, așa că o metodă care te ajută să îl elimini din ecuație fără să afectezi gustul mâncării nu poate fi decât un câștig.

  • Bucură-te de aroma naturală a cafelei și a ceaiului

Atât ceaiul cât și cafeaua au arome naturale puternice, menite să fie savurate fără a adăuga zahăr sau îndulcitor. Frunzele de ceai și boabele de cafea au efecte sănătoase: pot să scadă riscul de depresie, accelerează funcțiile cognitive, sunt bogate în antioxidanți care reduc inflamațiile și protejează pielea. Folosind zahărul, care nu are nicio valoare nutrițională pentru organismul ci doar ajută cântarul să arate un număr din ce în ce mai mare, transformi o băutură sănătoasă într-una nocivă. Dacă totuși ești o fană înrăită a gustului dulce, poți adăuga în aceste băuturi produse sănătoase precum laptele sau mierea, pentru a-ți potoli pofta de dulce.

  • Lasă la îndemână câteva gustări sănătoase

Pofta de a ronțăi ceva este o mare provocare pentru oricine își dorește un stil de viață sănătos. Șansele de a fi puternică și a nu îi da curs de fiecare dată și în fiecare zi nu prea sunt în favoarea ta, așa că nu o ignora. În schimb, păcălește-ți subconștientul să îți ceară gustări mai sănătoase. Ascunde toate produsele nesănătoase în locuri în care nu le poți vedea cu ochiul liber: dulapuri din bucătărie, debara, congelator. Apoi, asigură-te că lași la vedere, atât pe blatul din bucătărie cât și pe măsuța de cafea din living, gustări sănătoase cum ar fi fistic, goji sau mere.  Știi că ți se va face poftă de o gustare la un moment dat. Văzând mereu aceste alternative sănătoase, îți vei orienta poftele către ele.

  • Fă experimente culinare

Găsește alte rețete de preparate față de cele pe care le folosești de obicei. Folosește aceleași ingrediente, însă schimbă puțin modul în care le gătești, pentru a obține un gust diferit. Vei observa că legumele sunt foarte generoase în această privință: în diferite combinații și preparate cu aburi, la cuptor sau chiar crude se vor juca cu papilele tale gustative, lăsându-le să se bucure de o gamă variată de arome. Vei vedea apoi cât de ușor este să alegi legumele în locul cărnurilor grele, bogate în grăsimi.

O dietă strictă poate pune prea multă presiune pe tine, făcând tentația de a consuma mâncare nesănătoasă mult mai arzătoare. Așadar, în loc să te chinui să înlocuiești mâncarea preferată și să îți ignori constant poftele, poți alege aceste schimbări mici, concentrate pe modul de abordare a produselor, nu pe produsele în sine. Vei observa rapid îmbunătățirile pe propria piele.  

 

Sursă foto: Shutterstock

(P) Articol realizat împreună cu Philips


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *