4 retete gustoase cu smochine

By  | 

Smochinele au numeroase beneficii pentru sănătate și, pentru că sunt fructe de sezon, ți-am pregătit 4 rețete gustoase pe care le poți încerca în acest weekend.

Fie că sunt verzi, violet sau aproape negre, cu pulpa portocalie, roz sau roșie, smochinele se pot consuma coapte, dar și uscate. Au un conținut mare de minerale și vitamine (vitamina A, vitamina B1, vitamina B2, vitamina C, calciu, fier, fosfor, mangan, sodiu, potasiu, clor), beta-caroten, acizi grași omega-3 și omega-6, iar pasta lor poate fi folosită și ca înlocuitor pentru zahăr.

Retete pentru picnic

Astfel, aceste fructe delicioase au numeroase beneficii pentru sănătate. Iată care sunt cele mai importante:

  • Reglează tensiunea arterială;
    Previn apariția cancerului;
    Protejează oasele;
    Îmbunătățesc sistemul imunitar;
    Ajută la menținerea unei vederi sănătoase;
    Ajută la o digestie bună, previn constipația;
    Te ajută să îți menții greutatea sub control;
    Au proprietăți antirid;
    Previn anemia;
    Scad colesterolul;
    Te ajută să dormi mai bine.

De asemenea, în Roma Antică, smochinele erau considerate un dar de la zeul fertilității, iar în Orient sunt consumate pentru efectele afrodiziace puternice.

În continuare, iată 4 rețete gustoase cu smochine:

Smochinele proaspete cu gorgonzola și prosciutto sunt un aperitiv care necesită un timp extrem de redus de preparare. În plus, nu costă mult: pentru 6 porții, vei avea nevoie de 50 g gorgonzola, 5 smochine proaspete și 6 felii prosciutto. Găsești modul de preparare AICI.

Pentru un prânz sau o cină în familie, ai putea încerca rețeta de pui cu smochine și migdale. Pentru 4 porții, vei avea nevoie de 4 bucăți piept pui, 6 roșii, 2 linguri de ulei de măsline, 1 ceapă, 1 ardei roșu, 8-10 smochine și 80 g migdale. Găsești modul de preparare AICI.

3 retete cu tofu pe care sa le incerci saptamana aceasta

Dacă ai chef de un film, dar vrei niște gustări mai deosebite, ce ai spune de smochine umplute? Pentru 4-6 porții, ai nevoie de 19 smochine proaspete mici, 60 ml miere, 120 g brânză ricotta și 60 g migdale prăjite și măcinate. Găsești modul de preparare AICI.

Pentru desert, îți recomandăm cheesecake-ul cu smochine, o adevărată simfonie de arome. Citește AICI rețeta completă.

Poftă bună!


Comments

comments