4 moduri prin care a fi vegan îți poate afecta sănătatea mintală

By  | 

Cercetările științifice sugerează că renunțarea la produsele de origine animală ar putea avea un impact pozitiv asupra sănătății tale mintale.

Trecerea la o dietă vegană a câștigat o popularitate serioasă în ultimii ani, datorită, în parte, dorinței crescânde de a salva mediul înconjurător. Eliminarea tuturor produselor de origine animală din dieta poate fi dificilă dacă nu te informezi corect înainte, însă numeroasele beneficii pot convinge pe oricine să facă această schimbare.

Am mai vorbit în trecut despre modul în care o dietă vegană ne poate ajuta din punct de vedere fizic, însă astăzi vom discuta despre beneficiile pe care le aduce asupra sănătăți mintale.

Dieta vegană poate reduce nivelul depresiei

Un studiu publicat în Nutritional Journal a sugerat că persoanele care nu consumă carne sunt mai fericite decât cele care consumă acest aliment. S-a constatat că vegetarienii și veganii au scoruri mai mici la testele de depresie în comparație cu cei care consumă carne, inclusiv din pește. Eliminarea acizilor grași cu catenă lungă, în special acidul arachidonic, care este prezent în carne și asociat adesea cu depresia, face ca riscul apariției depresiei să fie mai mic.

O sănătate mai bună duce la o stare de spirit mai bină

Având o dietă vegană, vei consuma un nivel mai ridicat de vitamine și substanțe nutritive decât dacă ai consuma produse de origine animală. De aceea, starea de sănătate se poate îmbunătăți semnificativ, iar atunci când suntem mai sănătoși avem și o stare de spirit mai bună.

Dieta vegană poate îmbunătăți calitatea somnului

Datorită creșterii consumului de vitamine precum magneziul și calciul, ciclul de somn se poate regla, devenind mai eficient. Se știe deja că un somn odihnitor este foarte important pentru o viață sănătoasă, iar lipsa acestuia poate duce la anumite probleme de sănătate.

Poate reduce nivelul stresului

O dietă vegană poate ajuta la scăderea tensiunii arteriale, a colesterolului și a greutății, ceea ce înseamnă că vei avea o sănătate fizică mai bună. Acest lucru poate duce la scăderea anxietății și a stresului. În plus, un consumul de calciu, potasiu, magneziu și vitamina B a fost legat de niveluri mai scăzute de stres și vei consuma mai multe dacă ai o dietă vegană. Mai mult, antioxidanții găsiți în vitaminele A, C și E contribuie la reducerea daunelor provocate de radicalii liberi, care cresc atunci când suntem stresați.

 

Citește și: Cum să fii vegetariană sau vegană „on a budget” 

Citește și: 7 rețete vegane pentru o săptămână sănătoasă și delicioasă 

 

 

*articol preluat din Cosmopolitan UK (autor: Catriona Harvey-Jenner)

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *