10 lucruri care se pot întâmpla corpului tău când renunți la carbohidrați

By  | 

Renunțarea la un întreg grup de hrană nu este de obicei recomandată dacă nu există un motiv medical specific, dar de multe ori acest lucru nu oprește oamenii – în special când vine vorba de carbohidrați. Carbohidrații par să fi dobândit o reputație proastă pentru că pot îngrășa, dar, în realitate, sunt vitali pentru a da corpului energia de care are nevoie.

Nutriționistul Frida Harju-Westman recomandă întotdeauna urmarea unei dietă echilibrate. „Încorporarea carbohidraților complexi poate îmbunătăți rezistența și vigilența”, explică ea, observând că majoritatea carbohidratilor sunt mult mai preferabili decât carbohidrații rafinanti și cei mai simpli carbohidrați albi.

Dacă, din orice motiv, decizi să reduci carbohidrații din dieta ta, iată la ce te poți aștepta:

Ai putea să slăbești

Și cea mai mare parte se reduce la greutatea apei. „Dietele bogate în sodiu și promotori ai insulinei, cum ar fi carbohidrații rafinați, forțează organismul să stocheze mai multă apă în interiorul și în interiorul celulelor decât are nevoie organismul”, explică Frida. „Când renunți la carbohidrați, organismul va scapa de această apă, ducând la scăderea în greutate.”

Dar ai putea să te îngrași

Pierderea greutății apei este o soluție pe termen scurt, spune Frida, deoarece greutatea va fi adăugată în cele din urmă. „Este obișnuit pentru cei care reduc carbohidrații să-și înlocuiască amidonul cu alimente bogate în grăsimi, cum ar fi nuci, avocado și brânză. Nu este nimic în neregulă cu alimentele bogate în grăsimi și ele sunt esențiale pentru dieta ta”, explică nutriționistul. „Ține minte, totuși, că grăsimile sunt mai calorii decât carbohidrații și astfel trebuie să fie consumate cu moderatie”.

Ai putea fi constipată

Pentru a te asigura că organismul primește toate substanțele nutritive de care are nevoie, o dietă cu conținut scăzut de carbohidrați înseamnă adesea creșterea cantității de proteine și a grăsimilor pe care le consumați, reducând în același timp consumul de fibre. Acest lucru ar putea duce la constipatie, spune Frida, adăugând: „Asigură-te că ai o dietă echilibrată, care nu duce la acest tip de disconfort.”

Citește și: 4 poziții de yoga care te scapă de constipație 

S-ar putea să te simți mai obosită decât de obicei

„Corpul tău stochează carbohidrați sub formă de glicogen, care este ușor absorbit în sânge și este sursa de energie a creierului tău”, explică nutriționistul. „Asta înseamnă că, atunci când nu mai ai carbohidrați, mintea ta va avea nevoie de ceva timp pentru a te ajusta și te vei simți mai obosită”.

Ai putea avea o respirație urât mirositoare

Nu este cel mai plăcut efect secundar, dar este unul destul de comun. Frida explică: „Pe măsură ce elimini carbohidrații din dieta ta, iar corpul se îndepărtează de greutatea excesului de apă, este normal să ai gura uscată.”

Îți va fi mai puțin foame

„Carbohidrații rafinați nu dispun de substanțe nutritive esențiale, cum ar fi fibrele, proteinele și grăsimile sănătoase. Dacă organismul nu are nutrienți, nu se va simți niciodată plin și mulțumit, deci poftă este constantă. De aceea, dacă tai carbohidrații rafinați și îi înlocuiți cu alimente sănătoase și nutritive sau carbohidrați complexi, vei mânca mai puțin și te vei simți mai plină.”

Riscul de diabet poate scădea

Carbohidrații rafinați sunt bogați în sodiu și promovează eliberarea de insulină (care echilibrează nivelul de zahăr din sânge). Dacă ai o dietă bogată în carbohidrați, acest lucru poate determina pancreasul să producă mai multă insulină decât este necesar, ceea ce ar putea duce, în cele din urmă, la diabet zaharat de tip 2. Reducerea consumului de carbohidrați rafinat va diminua șansa de a se întâmpla acest lucru.

Pofta de zahăr va crește

Deoarece carbohidrații rafinați sunt bogați în zaharuri, tăierea acestora din dieta ta poate duce la pofte extreme.

Citește și: Cum îți afectează zahărul productivitatea 

Poți suferi de simptome asemănătoare gripei

„Poate că una dintre cele mai frecvente efecte secundare ale tăierii carbohidraților este simptomele asemănătoare gripei, cum ar fi durerile de cap, grețurile și epuizarea. Acest lucru este complet normal și poate fi minimizat sau vindecat asigurându-vă că corpul dumneavoastră este hidratat”, explică expertul.

Ți-ar putea cădea părul

Sună înfricoșător, dar Frida ne asigură că pierderea temporară a părului este un efect secundar complet normal al oricărei schimbări alimentare.

*articol preluat din Harper’s Bazaar UK (autor: Catriona Harvey-Jenner)

Comments

comments

1 Comment

  1. Irina

    13 aprilie, 2018 at 19:11

    Am renuntat la carbohidrati de cateva luni. Nu as putea spune ca acum debordez energie, dar totusi observ ca nivelul de energie este imi este mult mai constant pe parcursul zilei. Masa de dimineata ma tine fara probleme pana pe la orele 2-3. Per total, cred ca sunt mai multe avantaje decat dezavantaje, dar poate ca e inca prea devreme ca sa ma pronunt definitiv 🙂

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *