10 gustari rapide pentru zilele cand nu-ti vezi capul de treaba

By  | 

Între şedinţele de la birou, întâlnirile cu prietenii, sesiunile de shopping, plimbatul căţelului în parc şi serile romantice petrecute alături de iubit, trebuie să mai şi mănânci. Gustari uşor de preparat şi de digerat, pe care să le poţi pregăti rapid acasă pentru a le lua a doua zi la birou ca să le savurezi când ai câteva minute libere. În plus, să te umple de energie şi să îţi răsfeţe papilele gustative. E posibil să te hrăneşti şi sănătos, şi delicios, şi rapid! Iată cele mai cool reţete de gustari rapide:

Avocado pe pâine prăjită

Pisează avocado pe pâine prăjită integrală şi stoarce puţină lămâie peste. Grăsimile sănătoase din avocado te vor ţine sătulă până la următoarea masă; în plus, vitamina E face minuni pentru pielea şi părul tău. Ca să nu mai amintim că pâinea din cereale integrale este o sursă excelentă de fibre şi carbohidraţi.

Biscuiţi cu unt de arahide şi banană

Caută biscuiţi de tip crackers sau din cereale expandate (conţin mai puţine grăsimi şi zahăr), unge-i cu unt de arahide şi taie felii de banană peste. Untul de arahide este bogat în proteine şi grăsimi sănătoase care asigură organimului caloriile de care are nevoie pentru a se energiza, iar banana conţine triptofan, un aminoacid ce stimulează secreţia de serotonină. Deci te vei simţi şi mai energică, şi mai fericită!

Pepene piperat şi fistic

Amestecă 2 ceşti de pepene roşu tăiat cubuleţe cu 1 lingură de zeamă de lime şi o jumătate de linguriţă de coajă de lime rasă. Presară 2 linguriţe de fistic crud şi puţin piper roşu şi savurează acest desert super răcoritor care pune grăsimile pe fugă (piperul roşu creşte viteza de ardere a grăsimilor cu peste 25%)!

Iaurt cu fructe uscate şi nuci

Dacă ai poftă de ceva dulce, fără calorii, dar nu fără gust, presară peste un iaurt degresat fructe uscate (stafide, curmale, smochine) şi nuci, fistic sau migdale (neprăjite şi nesărate). Din câteva înghiţituri, îi vei oferi corpului tău proteine, grăsimi, vitaminele B şi E. Şi un boost de energie!

Salată cu măr şi parmezan

O salată hrănitoare de vară care nu-ţi ia mai mult de câteva minute ca să o prepari. Rade parmezan peste un măr tăiat cubuleţe, adaugă câteva frunze de salată verde, piper şi ulei de măsline. Atât de simplu, dar cu multe beneficii pentru sănătate! Merele conţin antioxidanţi care îţi protejează imunitatea, iar brânza vine cu nutrienţi precum calciu şi vitamina B, care au grijă de sănătatea oaselor tale.

Sandviş cu ou şi legume

Între două felii de pâine integrală, taie un ou fiert şi bucăţele de broccoli, ciuperci, roşii, ardei sau orice alte legume preferi. Este un sandviş delicios pe care poţi să îl serveşti şi pe post de prânz, deoarece e destul de săţios. Conţine proteine şi minerale precum magneziu şi seleniu, care îţi ridică starea de spirit şi te ajută să îţi menţii greutatea.

Beţigaşe de ţelină cu humus şi măsline

Cu 3 beţigaşe de ţelină, 3 linguri de humus şi 3 măsline kalamata vei obţine o gustare săţioasă şi plină de proteine, acid folic, vitamine (B6 şi B9) şi minerale (fier, fosfor, calciu, magneziu etc.) – toate se regăsesc în humus, vitamina E (din măsline) şi vitaminele A, B şi C (din ţelină, un aliment antistres care calmează sistemul nervos).

Orez expandat cu ricotta şi căpşune

Unge ricotta pe o felie de orez expandat, presară căpşune mărunţite şi lasă o linguriţă de miere să se scurgă peste această gustare delicioasă. Orezul expandat are puţine calorii şi este săţios, căpşunele conţin antioxidanţi şi vitamina C, iar mierea este pe cât de dulce, pe atât de uşor de digerat. În plus, te apără de cancer şi îmbătrânire prematură!

Smoothie cu banană, kale şi migdale

Amestecă în blender  1 banană pisată, 1 varză kale tocată şi 1 cană lapte de migdale. Varza kale este o bombă de vitamine: o cană îţi asigură 680% din necesarul de vitamina K, 200% din necesarul de vitamina A şi 140% din cel de vitamina C! Adaugă vitamina E, zincul, fierul şi Omega 3 din laptele de migdale şi potasiul din banană, şi vei obţine micul dejun sau gustarea perfectă pentru zilele când ai nevoie de energie şi concentrare.

Roşii cherry cu brânză de capră

Ai nevoie doar de 5 roşii cherry şi 2 linguri de brânză proaspătă de capră. Taie roşiile în jumătate, pune brânză peste şi presară pătrunjel, busuioc sau alte ierburi aromate. Gustul este aromat şi răcoritor, iar organismul tău îţi va mulţumi pentru porţia de vitamina A, magneziu, fosfor şi calciu pe care brânza de capră i-o oferă. Cât despre roşii, ele conţin licopeină care îţi protejează pielea de riduri şi arsuri solare.

Tu cu ce gustări te delectezi în zilele agitate de la birou?


Comments

comments