10 bauturi care iti intaresc imunitatea

By  | 

Nu există o poţiune magică care să-ţi garanteze că n-o să răceşti deloc toamna asta, dar poţi înclina foarte mult balanţa în favoarea ta asigurându-i organismului o mega doză lichidă de vitamine, minerale şi antioxidanţi. În formă lichidă, nutrienţii sunt mai uşor absorbiţi şi digeraţi, în plus băuturile ajută la hidratarea şi detoxifierea organismului. Iată 10 băuturi care întăresc imunitatea şi îţi vor asigura doza zilnică de energie!

Apă caldă cu lămâie şi ghimbir

Bea-o dimineaţa, pe stomacul gol, şi vei fi mult mai protejată împotriva infecţiilor şi virozelor! În 350 grame apă caldă, adaugă 1-2 felii de lămâie şi o linguriţă de ghimbir ras. Vitamina C şi antioxidanţii îţi vor încălzi, activa şi detoxifia întregul organism.

Ceai verde

În perioada sezonului rece, încearcă să bei zilnic 2-3 căni de ceai verde, deoarece conţine o mulţime de antioxidanţi, vitamina C, fluor şi potasiu, precum şi galat de epigalocatechină, o substanţă care distruge bacteriile şi poate împiedica viruşii să se înmulţească.

Suc de sfeclă roşie

Conţine o mulţime de nutrienţi esenţiali, de la vitamina C şi beta caroten la calciu, fier, sulf şi mangan. Trebuie să treci peste gustul prea puţin plăcut (poţi să-l îndulceşti adăugând mere şi morcovi) şi să-l bei cât de des, deoarece sucul de sfeclă roşie vine cu beneficii importante pentru sistemul imunitar, creier, sânge, ficat şi vezica biliară.

Chai

Acest ceai tradiţional indian este o combinaţie irezistibilă de ceai verde sau negru, scorţişoară, cardamom, ghimbir, piper negru, fenicul şi cuişoare. Toate aceste ierburi aromate stimulează sistemul imunitar, energizează organismul, luptă cu bacteriile şi viruşii din corp şi reduc inflamaţiile cronice. Pentru a te bucura de toate beneficiile chai-ului, bea-l neîndulcit.

Suc de lămâie

Vitamina C şi antioxidanţii din lămâie îţi păstrează sistemul imunitar în cea mai bună formă şi totodată echilibrează aciditatea şi alcalinitatea din organism. Ca rezultat, vei fi mai puţin vulnerabilă în faţa infecţiilor şi viruşilor.

Smoothie pro-imunitate

Dacă foloseşti ingredientele potrivite, smoothie-ul poate deveni un adevărat medicament care îţi protejează imunitatea. Alege fructe cu conţinut mic de zahăr, precum mere, banane şi mai ales fructe de pădure, care conţin polifenoli ce stimulează imunitatea. Adaugă seminţe de chia sau de in, deoarece sunt bogate în acizi graşi Omega 3, sunt benefice pentru imunitate şi dau organismului un plus de energie.

Suc de kiwi

Nu este doar delicios, ci şi plin de vitamine esenţiale pentru sănătatea sistemului imunitar (A, C şi E), fier şi potasiu. Bând regulat suc de kiwi te protejezi împotriva răcelii şi gripei, precum şi a bolilor de inimă.

Suc de afine

La fel ca şi sucul de kiwi, şi cel de afine este benefic pentru sănătatea inimii şi pentru imunitate, graţie conţinutului ridicat de flavonoizi, vitamina C şi vitamina E. Consumul frecvent de afine scade riscul de infecţii, protejează ficatul şi tractul urinar, asigură buna funcţionare a vaselor de sânge şi contribuie la detoxifierea organismului.

Suc de morcovi

Acest suc dulce pe care până şi copiii îl îndrăgesc îi asigură organismului cantităţi însemnate de vitamina C, potasiu, fier, vitamine B, sodiu şi fosfor. Pe lângă protecţie împotriva răcelii şi gripei, alcalinizarea sângelui şi îmbunătăţirea funcţiei ficatului, sucul de morcovi este benefic pentru sistemul nervos şi creier.

Vin roşu

Toamna şi iarna ai motiv să bei mai mult vin roşu decât de obicei, deoarece antioxidanţii pe care îi conţine licoarea bahică sunt capabili să lupte cu infecţiile şi să protejeze celulele de acţiunea radicalilor liberi. Nu exagera însă, deoarece efectele vor fi adverse: alcoolul şi zaharurile din vin afectează ficatul şi reduc imunitatea. Limitează-te la 1-2 pahare pe zi. Conform unui studiu din 2010, persoanele care au băut 14 pahare de vin roşu săptămânal, timp de un an, prezentau un risc cu 40% mai mic de a se procopsi cu o răceală.


Comments

comments