Dieta ti se citeste pe fata?

By  | 

Ți-ai impus un regim, rezultatele sunt vizibile, dar… mulțumirea ta e umbrită de aspectul căpătat de piele! Te învățăm să previi și să repari!

Efectele cele mai grave ale dietelor, fie ele sănătoase ori drastice, sunt în general legate de anumite părți ale corpului, unde pierderea grăsimii și a masei musculare lasă urme serioase, ba chiar iremediabile: celulită și vergeturi. Însă cu o dietă „à la longue”, hidratare corespunzătoare și ceva noroc, ai putea să le eviți. Rămâne totuși un pericol! Pielea poate reacționa urât dacă dieta vine cu… carențe vitaminice. Află cum să-ți pui pielea la adăpost pe perioada dietei și cum să-i menții strălucirea și vitalitatea după ce ai căpătat forma mult visată.

Piele sănătoasă în corp sănătos

Probabil că ai observat faptul că uneori ți se poate citi pe față starea în care te afli; când ești răcită, pielea e uscată și aspră, o indigestie poate veni la pachet cu semicercuri negre sub ochi, iar consumul repetat de grăsimi poate stimula producția de sebum în exces. Însă nu doar excesele dăunează pielii; privarea îndelungată a organismului de anumite vitamine, proteine și minerale se resimte și la suprafață, nu doar în organism. Este vorba despre acele resurse pe care pielea le folosește pentru a-și păstra tonusul.

Unde greșești?

Există o grămadă de variante de diete, care mai de care mai drastice și mai eficiente, și majoritatea presupun o alimentație săracă atât cantitativ, cât și calitativ. Mănânci disociat, pierzi rapid în greutate, însă nu te poți declara pe deplin încântată văzând că pielea se lasă, e foarte uscată și capătă aspect de coajă de portocală. Slăbirea pe termen scurt nu dă răgaz pielii să se adapteze, chiar dacă te străduiești să menții un nivel optim de hidratare. Mai mult decât atât, în lipsa aportului de vitamine și nutrienți care se regăsesc într-o gamă variată de alimente, aspectul pielii are de suferit, vei vedea în continuare!

Greseli de dieta

Echilibrul este cheia

Pentru ca slăbirea să nu-ți afecteze negativ sănătatea, pielea și, de ce nu, imaginea (nu vrei să arăți bine doar câteva zile, ci cât mai multă vreme, așa că e nevoie să te asiguri că nu pui la loc după regim), e foarte important ca dieta ta să conțină toți nutrienții necesari: proteine, carbohidrați, grăsimi nesaturate, acizi grași esențiali și toate vitaminele și mineralele importante.

Vitamina B

Este foarte important să nu eviți alimentele care conțin vitamina B, în special B2, B3, B6 – lactate, ficat, sardine, brocoli, ton, pâine integrală, varză roșie etc. E foarte probabil să te ferești de B-urile din suplimentele vitaminice, întrucât se spune că acestea ar crea poftă de mâncare, însă asimilarea lor din mâncare nu are deloc acest efect și este mult mai indicată. Spre deosebire de suplimentele medicamentoase, mâncarea transformă caloriile în energie și asigură aportul de enzime necesare menținerii pielii sănătoase.

Vitamina C

Nu degeaba este un ingredient de bază în cremele hidratante pentru față; vitamina C ajută la regenerarea și calmarea pielii, însă este foarte important să și consumi alimente cu conținut bogat de vitamina C. Contribuția ei la sănătatea pielii constă în reducerea pagubelor produse de radicalii liberi, expunerea la soare, poluare etc. Consumă fructe și legume proaspete; o dietă sănătoasă presupune consumul de legume și verdețuri neprocesate la fiecare dintre cele trei mese și două gustări formate din fructe. Alege fructe și legume pigmentate (morcovi, sfeclă roșie) sau verzi (broccoli, spanac), care sunt și bogate în vitamina A și zinc; acestea contribuie la sistemul imunitar, și el esențial în păstrarea sănătății pielii.

Totul despre dieta echilibrata

Ajută-ți dieta

Prima regulă care nu trebuie încălcată este aceea a stabilirii unei perioade realiste pentru a pierde unui număr de kilograme. Altfel spus, nu e normal să-ți propui să slăbești 10 kilograme în două săptămâni, chiar dacă dieta care-ți promite asta e verificată de multe altele înaintea ta și-n plus e „recomandată” de o clinică celebră de nutriție. Chiar și șase kilograme pe lună e un obiectiv îndrăzneț, la limita permisibilului.

În timpul dietei, nu omite hidratarea zilnică, atât a feței, cât și a corpului, iar pe zonele expuse celulitei, folosește loțiuni anti-celulitice și execută masaje circulare atât cu lufa, la duș, cât și în momentul aplicării cremei. Totodată, fă-ți un program zilnic de mișcare; din când în când, alege să faci saună și câteva ture de bazin, ambele fiind extrem de benefice pielii. Dacă timpul și portmoneul îți permit, mergi la masaj o dată pe săptămână.

Reguli de dieta de care poti uita

Mici efecte secundare

Vei vedea că, la un moment dat, în timpul dietei, pielea – mai ales în zona feței –, începe să reacționeze negativ. Pot părea mici iritații, coșuri, însă nu durează foarte mult. Nu te speria, ele reprezintă răspunsul organismului la schimbarea „registrului” alimentar. Stă însă în puterea ta ca acestea să nu dureze foarte mult sau să nu se agraveze. Folosește soluții de curățare a tenului pe bază de acid salicilic, cumpără-ți un produs pentru reducerea și închiderea porilor și nu omite hidratarea zilnică, atât dimineața, cât și seara. Și scalpul poate suferi de pe urma unei diete, așa că este necesară folosirea unei măști hidratante.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *