Dieta Montignac – slabesti si te mentii

By  | 

Avantajel dietei Montignac

Dieta Montignac nu este de fapt o dietă, ci e un stil de viaţă sănătos, care îţi va permite să te menţii la o anumită greutate fără a face prea mari eforturi. Fiind un regim disociat, Montignac te scapă de număratul caloriilor şi de limitarea porţiilor şi îţi permite să mănânci oricât dintre alimentele permise. După ce că te ajută să slăbeşti sănătos şi apoi să te menţii, dieta Montignac scade şi riscul de a dezvolta diabet de tipul II şi de a te confrunta cu probleme cardiace.

Principiile dietei Montignac

Fiind o dietă disociată, unul dintre principiile ei te învaţă să consumi separat cele 3 grupe de alimente: carbohidraţii, grăsimile şi proteinele. Cel de-al doilea principiu se referă la carbohidraţi, care sunt sortaţi în funcţie de indicele glicemic, adică în funcţie de efectul asupra nivelului glucozei din sânge (alimentele cu un IG mare fac nivelul glucozei din sânge să crească). Indicele glicemic poate varia în funcţie de cât de coapte sunt fructele, de cât de hidratate sunt, de cât de prelucrate sunt cerealele şi de originea lor.

Faza I a dietei Montignac – de slăbire

Perioada acestei etape variază în funcţie de greutatea pe care vrei să o dai jos. Faza I a dietei Montignac poate dura până la câteva luni, în funcţie de stricteţea cu care urmezi regimul, metabolismul organismului tău, care poate fi mai lent sau rapid (dacă ai noroc) şi nu în ultimul rând de numărul de kilograme pe care vrei să le dai jos (aprox. 1-2 kg pe săptămână).

Bazează-ţi dieta pe alimente cu un indice glicemic scăzut, pe cale le poţi găsi în lista de mai jos şi elimină total alcoolul, cafeaua, pâinea, cartofii, pastele făinoase şi zahărul.

Faza II a Dietei Montgnac, de menţinere a greutăţii

După ce ai slăbit cât şi-ai propus, poţi reintroduce în alimentaţie ocazional şi unele alimente cu un indice glicemic mediu sau chiar mare. Important în acest punct este să nu revii la obiceiurile alimentare de dinainte şi să păstrezi principiile dietei Montignac.

Structura meselor în timpul dietei Montignac

Mesele glucidice sunt compuse din carbohidraţi cu un IG mai mic de 50 (mic şi mediu) combinate doar cu proteine slabe. Spre exemplu, la micul dejun poţi consuma iaurt degresat cu cereale integrale.

Mesele lipidice sunt compuse din lipide şi proteine. Spre exemplu, la micul dejun poţi consuma carne slaba de peste, pui sau un ou fiert cu brânză degresată.

Reguli ale dietei Montignac: fructele se consumă singure cu cel puţin 30 de minute înainte de masă şi după masă la minim 3 ore. Laptele şi produsele lactate se consumă doar degresate.

Alimente cu IG ridicat: berea, cartofii prăjiţi,  copţi, piureul ,popcornul, făina de grâu, mălaiul, dovleacul, bananele coapte, pepenele, zahărul, băuturile carbogazoase, orezul, sfecla gătită, mierea, pastele, orezul.

Alimente cu IG mediu: sucul de mere, sucul de ananas, orezul brun, cartofii dulci, mango, paste şi cereale integrale, bananele crude, strugurii albi şi negri, laptele de cocos, pâinea integrală 100%.

Alimente cu IG mic: muştarul Dijon, năuult, faolea, lintea, humusul, lămâile, căpşunile, vişinele, merele, gutuile, prunele, portocalele, perele, usturoiul, semninţele de floarea soarelui, nuca de cocos, ciocolata cu 85% cacao, salata, ciupercile, spanacul, varza, măslinele, nucile, avocado.

Revenim şi cu exemple de meniu pentru dieta Montignac!

 

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *