Dieta dublă, slăbire și frumusețe dintr-un foc

By  | 

Dieta dublă nu înseamnă că trebuie să mănânci de două ori mai puțin. Construiește-ți singură planul alimentar care te face să slăbești și să strălucești.

Cum să te înhami la dieta dublă, când e atât de dificil să te ții de una… simplă? Păi nu e deloc greu, trebuie doar să optezi pentru acele alimente benefice atât pentru siluetă, cât și pentru aspectul pielii tale. Ok, o să spui că, reducând prăjelile, dulciurile și băuturile carbogazoase, o să slăbești oricum, iar pielea ta va fi ceva mai luminoasă. Și ai dreptate, dar nu… la maxim. Apoi, probabil ai să-mi zici că „nu, mersi, nu am chef să mă înfometez!”, iar aici am să te contrazic, fiindcă hrana insuficientă nu te ajută să slăbești, cel puțin nu sănătos! Aha, te-am făcut curioasă?

Nutriționistul Amelia Freer, autoarea cărții Eat. Nourish. Glow. susține că secretul slăbirii este… să mâncăm mai mult. Mai mult ce? Sigur, nu cartofi prăjiți, ci o serie de alimente cu potențial atât pentru sănătate, cât și pentru slăbire. În plus, fiecare porție din aceste ingrediente înseamnă un pas înainte pentru pielea ta, care va deveni mai suplă, mai curată și mai radioasă.

Fără a te priva de chestiile gustoase, dieta dublă se bazează pe deja clasica piramidă alimentară, reinventată pe principiul nutriției pozitive. Astfel, în loc să te frustrezi în fața unei diete în care trebuie să-ți numeri caloriile sau să consumi preparate impuse, ai libertatea de a-ți combina porții din alimentele permise după bunul plac, la fiecare dintre mesele principale și gustări. Urmărește-o pe Amelia pe Instagram pentru a te inspira din rețetele ei bazate pe piramida „nutriției pozitive”.

dieta dubla

Foto: Anna Pelzer / Unsplash

Dieta dublă: Planul tău pe-o zi întreagă

Lipește lista asta pe frigider și încearcă să însumezi toate cele… 25 de porții într-o zi, iar rezultatele nu vor întârzia să apară.

O porție pe zi – Nuci, alune sau semințe crude, cât căușul palmei tale

2 porții pe zi – Grăsimi sănătoase (ulei de măsline în salată, un sfert de avocado)

2 porții pe zi – Carbohidrați complecși (o ceașcă de cereale integrale fără zahăr, un cartof dulce)

3 porții pe zi – Proteină animală și vegetală (o porție de somon, 2 ouă, o ceașcă  de leguminoase)

3 porții pe zi – Fructe (2 citrice, o ceașcă fructe de pădure, o pară)

6 porții pe zi – Legume crude și gătite, din care trei porții să fie verzi

8 porții pe zi – Apă (pe care o poți îmbogăți cu lămâie, castraveți, mentă sau busuioc)

 

3 diete populare… desființate

Cele mai la îndemână diete de slăbit la care recurge mai toată lumea au nenumărate dezavantaje (în afară de faptul că ne zdruncină psihicul):

Dukan. Poate că vei slăbi ușor mâncând multă carne slabă, însă ai șanse mari să te alegi cu coșuri, ten tern, dar și cu căderea masivă a părului.

Disociată. Pentru ca organismul să funcționeze optim, are nevoie de un aport constant de nutrienți , nu de șocuri – ceea ce oferă acest regim.

Ciorba de varză. Privarea organismului de nutrienți îți pune în pericol sănătatea, dar și frumusețea. În plus, efectul yoyo este mult mai puternic în cazul dietelor sărace.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *