Dieta de vedete – dieta Paleo

By  | 

După Dr. Eaton, creatorul dietei Paleo, genele noastre sunt cele care ne determină nevoile nutriţionale, aşadar cum ele sunt similare cu cele ale înaintaşilor noştri preistorici, el a conchis că trebuie să consumăm aceleaşi alimente care erau consumate în Epoca de Piatră.

Dieta Paleo este bazată pe un conţinut scăzut de calorii. Astfel, în timpul ei ai nevoie să consumi 20 – 40% carbohidraţi, 20 – 35 % proteine şi 30 – 45% grăsimi. Regula generală după care te ghidezi este că nu trebuie să numeri caloriile ci doar să te opreşti din mâncat atunci când te simţi sătulă. 

Tipuri de alimente permise în Dieta Paleolitică

În timpul dietei Paleo ai voie să consumi: carne macră de vită, pui, peşte, fructe de mare, ouă, legume şi fructe cu un conţinut scăzut de amidon, dar şi seminţe şi nuci.

Tipuri de alimente pe care trebuie să le consumi cu moderaţie: ulei presat la rece, avocado, fruce uscate, ceai, cafea, alcool.

Alimente pe care trebuie să le elimini din alimentaţie în timpul dietei Paleo: produse din grâu, legume cu conţinut ridicat de amidon, produse lactate, produse procesate sau conservate, sare, băuturi acidulate.

Răsfăţ săptămânal: în cadrul dietei Paleo poţi să incluzi de trei ori pe săptămână şi alimente neaprobate, pentru a scăpa de pofte.

Cum arată o zi obişnuită din Dieta Paleolitică

Mic-dejun: o portocală, somon cu ierburi mediteraneene, nuci.

Prânz: salată cu legume atent selectate, ulei de măsline, dressing de lămâie, piept de curcan, migdale şi zmeură.

Cina: escalop de vită, legume, pepene galben şi seminţe de floarea-soarelui.

Rezultatele pe care să le aştepţi

În cadrul primelor 6 luni de dietă vei da jos mai multe kilograme decât în cadrul celor standard. Cu toate astea, trebuie să ai grijă de alimentaţie, pentru rişti să pui kilogramele la loc rapid.

Puncte tari / slabe

În timpul dietei Paleo vei consuma proteine, care îţi dau senzaţia de saţietate rapid. În plus, dietaconţine alimente uşor accesibile şi diverse.

Pe de altă parte, te poţi confrunta cu efectul de yo-yo şi vei fi nevoită să iei suplimente cu vitamina D, care lipseşte din alimentaţie.

 

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *