Dieta de post – dieta vegetariana

By  | 

Postul Crăciunului în 2013 a început încă de pe 15 noiembrie însă nu este prea târziu să urmezi dieta vegetariană! Deşi pare implicit să slăbeşti în timpul postului multe persoane ajung să ia în greutate din cauza alimentaţiei nepotrivite. Iată cum să slăbeşti în Postul Crăciunului cu ajutorul dietei vegetariene.

Cum se ţine dieta vegetariană?

Există mai multe tipuri de diete vegetariene, dintre care cea potrivită în Postul Crăciunului este dieta vegetariană care permite consumul de peşte. În cele 40 de zile de post/regim există câteva zile în care este permis consumul de peşte, ocazie de care este indicat să profiţi şi să prepari somon sau ton, cele mai bogate în nutrienţi feluri de peşte.

Celelalte tipuri de dietă vegetariană sunt ovo-lacto-vegetariană (permite consumul de ouă şi lactate) cu 2 opţiuni: lacto-vegetariană sau ovo-vegetariană sau simplă şi mai restrictivă, vegană. Alegerea formei preferate ţine de fiecare, însă Postul Crăciunului implică o dietă vegană cu 12 zile de ”dezlegare la peşte”

Greşelile pe care le facem în timpul postului Crăciunului

Cea mai mare greşeală pe care o facem în timpul postului şi care ne face să luăm în greutate când, de fapt, ar trebui să slăbim, este consumul excesiv de produse de panificţie sau patiserie. O altă greşeală pe care trebui să o evităm, este modul în care preparăm legumele. Evită pe cât posibil prăjelile şi prepară-ţi legumele prin fierbere sau la abur. Desigur, Postul Crăciunului nu exclude chipsurile şi alte snacks-uri hiper-calorice de care facem noi abuz, dar dacă vrei să slăbeşti ai interzis la aceste gustări!

În post este interzis consumul de alcool, care nu este susţinut nici în cadrul dietei vegetariene…în exces! În ceea ce priveşte ceaiurile şi cafeaua fă un efort să nu le mai îndulceşti şi să le descoperi savoarea naturală!

Dacă vrei să întrerupi dieta vegetariană odată cu finalizarea perioadei de post trebuie să te fereşti de excesele alimentare care îţi dau sistemul digestiv peste cap. Consumă carne cu moderaţie, mai ales dacă urmezi treadiţiile şi consumi carne de porc. Dacă ai reuşit să respecţi măcar 1 lună acest regim alimentar este păcat să nu încerci să îl transformi într-un stil de viaţă pe termen lung. Vei avea doar de câştigat!

Beneficii ale dietei vegetariene

Adepţii unei diete vegetariene prezintă un risc scăzut de obezitate, de boli cardiovasculare, reglează nivelul tensiunii arteriale şi scade riscul de a dezvolta diabet. Vei avea o siluetă de invidiat în permanenţă şi în plus, organismul tău se va curăţa de o parte din toxinele acumulate.

Cum să ţii o dietă vegetariană echilibrată?

În primul rând trebuie să ai o alimentaţie diversificată. Regimul vegetarian te poate lipsi de anumite vitamine şi minerale, de aceea trebuie să consumi zilnic anumite legume şi fructe pentru a compensa lipsa lor din meniu. Cele mai bune surse de proteine vegetale sunt soia, fasolea boabe, păstăile de fasole, păstăile şi mazărea. 

Fierul din plante nu se absoarbe la fel de uşor precum cel din carne, de aceea trebuie să consumi mai multe cereale integrale, fructe uscate, frunze verzi, în combinaţie cu vitamina C. Trebuie, de asemenea,  să găseşti surse vegetale bogate în calciu, zinc şi iod.

Este des întâlnită în cadrul dietelor vegetariene anemia sau deficienţa de vitamina B12 care pe termen lung poate avea rezultate foarte nocive. Sursele vegetale de vitamina B12 sunt insuficiente, aşadar trebuie să consumi alimente cu adaos de vitamina B12 precum margarina şi laptele de soia şi să iei suplimente alimentare. 

Vrei să respecţi Postul Crăciunului? Noi îţi recomandăm cu sinceritate să urmezi aceste sfaturi pentru a slăbi şi a-ţi detoxifia organismul! Mult succes! 

 

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *