Dieta cu… zâmbetul pe buze

By  | 

Cum defineşti o dietă eficientă? Îţi spunem noi: dieta care-ţi dă cele mai multe motive să…  zâmbeşti!

Mâncare puţină, alimente total interzise, alimente fără gust, mese rare şi fixe… ce nu îndurăm noi atunci când vrem să slăbim. Nu-i de mirare că pe toată perioada curei sîntem irascibile, obosite, frustate şi pesimiste. Doar speranţa că vom pierde în greutate ne dă forţă să mergem mai departe, deşi numai „forţă” n-o putem numi, căci regimul parcă ne privează de putere pe zi ce trece. Dacă aşa arată şi dieta ta, ai toate şansele să nu te bucuri din plin de rezultatul final.

dieta

 Mâncarea dictează starea de spirit

Ei bine, ceea ce mănânci nu-ţi influenţează doar greutatea, ci şi dispoziţia. E foarte simplu să cazi în capcană, indiferent de ce parte a baricadei te afli; de exemplu: mîncarea de tip fast-food te seacă de energie, efect pe care-l poţi obţine şi în cazul în care te înhami la un regim nesănătos, sărac în nutrienţi.

Faptul că pierzi rapid în greutate nu scuză mijloacele. Privîndu-l de anumite alimente, organismul tău va fi foarte nefericit. La propriu, pentru că un nivel scăzut al serotoninei – „hormonul fericirii”, în organism, nu face decît să semnaleze creierului că organismului îi este… foame. Moment în care frustrarea ta, bazată în principal pe foame şi interdicţia de a mânca, se adânceşte.

 Înfruptă-te din… fericire

Mâncarea săracă în calorii probabil că te va ajuta să slabeşti mai repede, dar cu preţul bunei tale dispoziţii. Mai bine adaugi în dieta ta câteva alimente care, deşi poate sînt mai bogate caloric, te vor ajuta să faci mai uşor faţă dietei (alungând senzaţia de foame), şi te fac mai fericită, deoarece conţin triptofan, unul dintre aminoacizii esenţiali, care are capacitatea de a mări nivelul de serotonină din creier. Un nivel redus de serotonină poate conduce la depresie, tulburări de somn şi diverse forme de dependenţă (fumat, mai ales) ; exact asta-ţi mai lipsea, după ce că şi-aşa te chinui destul cu dieta aia de slăbit! Din fericire, alimentul cu cel mai mare conţinut de triptofan nu are foarte multe calorii, şi se află printre alimentele recomandate în diete: brânza dulce.

Dieta care te face să zâmbeşti

Lista alimentelor care-ţi readuc buna dispoziţie este, din fericire, destul de lungă. Secretul constă, în cazul multora dintre ele, în modul de prepare, pentru ca ele să nu-şi piardă gustul şi să nu-şi altereze din conţinutul bogat în vitamine. Brânza de vaci, alunele de pădure, cerealele integrale (în special orezul), carnea de pasăre (pui, curcan), peştele, spanacul, dovleacul, broccoli, cartoful, ceapa, usturoiul, bananele, citricele sunt cele mai mari furnizoare de „fericire” şi ar trebui să se regăsească în meniul tău zilnic. Tot ce ai de făcut este să-ţi alcătuieşti o dietă echilibrată, în care să incluzi câte o porţie de carne şi măcar câte două de legume şi fructe. Şi ciocolata neagră se află printre „antidepresivele” naturale, ocupând chiar un loc fruntaş, însă trebuie consumată cu moderaţie, fiindcă pătează dantura, iar în cantităţi mari, îngraşă..

 Punct ochit

Mai aveai nevoie de încă un motiv să zâmbeşti? Cântarul tocmai ţi-a aşternut un zîmbet larg pe faţă: ai slăbit şi eşti foarte fericită. Însă trebuie să ştii că lucrurile ar fi stat cu totul altfel dacă drumul pînă aici nu era şi el presărat cu zîmbete. Nu te-ai fi înfruntat atît de copios din victorie dacă ai fi mîncat nesănătos, privându-te de alimentele necesare organismului, şi nici n-ai fi zîmbit atît de „liber” dacă ai fi exclus din dietă alimentele care-ţi menţin surâsul atât de strălucitor. Hai că n-a fost greu deloc! Ba chiar a fost o… plăcere să ţii o dietă!

 

 

 


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *