Dieta care te scapa de alergii

By  | 

Dacă te-ai săturat de strănutat și tras de nas în fiecare dimineață, poate e timpul să te uiți mai atent la ce ai în farfurie. Pentru că soluția împotriva alergiilor supărătoare e chiar acolo. 

Zilele călduroase vin la pachet cu cantități insuportabile de polen, care-ți supun sistemul imunitar la o multitudine de probleme, alergiile fiind una dintre cele mai enervante. De ce se întâmplă asta? Explicația e simplă. Organismul tău vede polenul și alergenii ca pe invadatori străini, puși pe rele, așa că se pregătește să lupte împotriva lor în același mod cum o face ca răspuns la un virus sau o bacterie. Sistemul imunitar eliberează compuși, printre care se numără și histaminele, ceea ce înseamnă că te lupți cu un nas care curge, ochi care mănâncă și un gât care te râcâie.

Din fericire, soluția nu e întotdeauna o pastilă. Când vine vorba de probleme de sănătate cronice, cel mai bun medicament e chiar mâncarea. De fapt, noi studii arată că anumite fructe și legume te ajută în lupta împotriva simptomelor sezoniere. Alege opțiunile din planul alimentar de mai jos și bucură-te de o vară fără alergii.

MICUL DEJUN

Omletă cu legume. Sparanghelul și ceapa sunt bogate în flavonoizi, utile dacă vrei să blochezi eliberarea histaminelor. Presară pe omletă și rozmarin sau salvie, două ierburi care conțin acid rozmarinic. Un studiu a descoperit că oamenii care consumă acest acid au avut mai puține probleme cu mâncărimea ochilor.

Fulgi de ovăz. Ovăzul e o opțiune rapidă de mic dejun, dar e și o sursă surprinzătoare de compuși care alină simptomele produse de alergii. Aceștia poartă numele de avenantramide, iar un studiu a descoperit că au un efect antioxidant la fel de puternic ca vitamina C.

PRÂNZ

Salată cu kale. Dă startul la verdețuri! Superputerile anti-alergice ale verzei kale vin din cantitățile mari de quercetin pe care le conține, un antioxidant care previne celulele imunitare din a elibera histamine, stopând o reacție alergică dinainte ca aceasta să-și intre în drepturi.

Salată de pui cu struguri și ghimbir. Nu prea îți place varza kale? Nicio problemă. Și strugurii conțin quercetin, așa că și ei îți sunt de ajutor în lupta cu strănuturile involuntare. În plus, conform unor studii recente, se pare că și ghimbirul poate să blocheze alergiile. Amestecă un pic de dressing cu ghimbir în salată pentru un plus de beneficii.

SNACK

Morcovi. Un studiu publicat în Public Health Nutrition a descoperit că oamenii care au cantități mai mari de carotenoizi în sânge sunt mai puțin predispuși la a face rinite alergice.

Ceai verde. Înlocuiește-ți cafeaua de după-amiază cu un ceai verde – e bogat în EGCG, un compus chimic care, pe lângă abilitățile sale de a lupta împotriva cancerului, se pricepe și la a împiedica celulele de a produce histamine.

CINĂ

Supă cu brânză pe grătar. Sinusurile tale îți vor mulțumi pentru un bol de supă reconfortantă, care te ajută cu congestia nazală. Dacă vrei să o îmbogățești cu brânză pe grătar, alege un tip de brânză tânără, pentru că cele vechi tind să fie bogate în histamine dietetice, care pot declanșa o reacție și mai urâtă.

Pește cu legume. Un studiu german sugerează că, dacă alegi să consumi atât alimente care conțin vitamina E – sparanghel, spanac sau broccoli – cât și acizi grași omega 3, pe care-i găsești în somon și hering, îți scazi șansele de a dezvolta o rinită alergică. Combină-le pentru a te bucura de o masă copioasă, care te și scapă de alergii.



Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *