Dieta alcalina, secretul frumusetii

By  | 

Dacă nu te convinge faptul că o să trăiești mai mult și mai bine, sigur vei adopta dieta alcalină pentru frumusețea ta.

Multe dintre neplăcerile cu care se confruntă organismul tău au legătură cu ceea ce mănânci, iar uneori acestea se văd pe piele, păr, în ochi, etc. O alimentație alcalină, însă, odată adoptată ca un mod permanent de viață, ar putea fi răspunsul pe care-l așteptai.
Alimentația alcalină nu presupune nici să-ți numeri caloriile, nici să-ți faci astrograma sau cine știe ce calcule complicate, ci doar să reduci cât mai mult aportul de alimente acide, cu potențial inflamator. Te poți aștepta la o scădere rapidă și sănătoasă în greutate, piele curată și strălucitoare, unghii solide și păr des și mătăsos, însă cel mai important este că te vei simți un alt om. Unul mai bun, mai plin de viață și mai fericit.
Topul alimentelor alcaline
Din fericire, alimentele alcaline sunt gustoase și sățioase, deci nu va fi foarte greu să te lași „pradă”acestui stil de viață sănătos:

SPANAC. Are cel mai mare indice de alcalinitate, fiind un ingredient de bază al dietei, putând fi consumat ca atare, în salate sau în sucuri verzi. Ca toate celelalte legume cu frunze verzi (între care și varza Kale, o „bombă” alcalină mai puțin populară pe meleagurile noastre), este bogat în clorofilă, Vitaminele A, B, C, calciu, potasiu, fier, etc.

CASTRAVETE. Acesta conține 95 % apă, ceea ce-l face obligatoriu de consumat zilnic (apropo, și apa pe care o bem trebuie să aibă un Ph mare pentru a fi cât mai alcalină), fiind vedeta supelor reci sau sucurilor consumate de adepții alimentației alcaline, grație conținutului său bogat în minerale alcaline precum: calciu, fier, fosfor, potasiu, magneziu, seleniu, cupru, mangan și zinc.

BROCCOLI. Delicioasele buchețele (chiar, ai gustat vreodat această super-legumă nepreparată termic?) au dovedit puteri nebănuite în menținerea sănătății sistemului digestiv și cardio-vascular, în procesul de detoxifiere și în inhibarea cancerului, însă au rezultate uimitoare și în sănătatea pielii, a sistemului imunitar și în încetinerea procesului de îmbătrânire sau deteriorare internă a organelor, grație proprietăților antioxidante.

ARDEI ROȘU. E foarte la îndemână, și pe deasupra crocant și delicios, plus că poate în locui cu succes pâine, atunci când consumi alimente tartinabile precum salata de vinete. Este printre campioni la capitolul antioxidanți, fiind doldora de flavonoizi și carotenoizi, și având de două ori mai multă vitamina C decât portocalele.

FRUCTE. Aproape toate fructele sunt alcaline, cu excepția smochinelor, curmalelor, rodiilor și merișoarelor (le poți consuma, dar în cantități mai mici și neapărat compensând cu alte alimente alcaline), chiar și lîmâile și restul citricelor, care deși cințin acid citric, nu provoacă aciditate în stomac.

Dooar atââât? Nu, sigur că nu, secretul acestui tip de alimentație este menținerea unui mediu cât mai alcalin, introducând în alimentația ta zilnică ingredientele care scad aciditate și cresc alcalinitate în corp. Desigur, ideal ar fi să nu faci exces cu alimente cu potențial acid, pentru ca apoi să încerci să le „anulezi” cu cele recomandate. Iată care sunt grupele care creează cea mai mare aciditate, ca să știi să le limitezi:
– Bere, vin
– Carne, pește și ouă
– Brânză, unt și lapte
– Îndulcitori artificiali, zahăr și fructoză
– Prăjeli
– Cafea
– Sare de masă
– Biscuiți dulci și sărați
– Lapte de soia
– Făinoase albe

Ți se pare greu să adopți un astfel de meniu? Măcar încearcă, chiar n-ai ce pierde! Și mai e ceva… și stresul creează aciditate în organism, deci încearcă să fii cât mai relaxată.


Comments

comments