Dependenta de zahar. Ce este si cum o tratam?

By  | 

Multe persoane spun că sunt dependente de dulciuri, pentru că, să fim serioşi, cine nu le adoră? Însă doar pentru că ne place să comsumăm ceva şi o facem des nu înseamnă că suntem dependenţi.

Atunci când consumăm cantităţi prea mari de zahăr, anumite părţi ale creierului nostru sunt afectate. Studiile au arătat că schimbările care apar la nivelul creierului sunt asemănătoare cu cele produse de consumul de droguri. Poate crezi că sunt doar exagerări, dar, din păcate, problema este reală.

Micul dejun, perfect pentru a slabi

Se pare că aceste efecte nici măcar nu apar doar atunci când consumăm zahăr, ci chiar şi când pur şi simplu vedem anumite dulciuri. Acum ceva timp a fost efectuat un studiu în care participanţii se uitau la diferite poze, unele din ele cu produse precum milkshake-uri. 

Rezultatele sunt foarte interesante: se pare că imaginile au reuşit să declanşeze aceleaşi efecte ale creierului despre care vorbeam mai devreme, în special în rândul femeilor.

Care sunt simptomele dependenţei de zahăr?

Există anumite semne care îţi arată că eşti într-adevăr dependentă de zahăr şi că nu e vorba doar de simple pofte trecătoare. Cele mai comune sunt:

tremuratul;

nervozitatea;

irascibilitatea;

te simţi rău din punct de vedere fizic dacă nu îţi iei porţia zilnică de zahăr;

încerci să te abţii din a mânca dulciuri, dar nu reuşeşti şi ajungi să mănânci chiar mai mult decât ai plănuit.

Cum să renunţăm la zahar?

Poate fi foarte greu să scăpăm de dependenţa de zahăr, mai ales că nu este luată în serios de prea multe persoane, deci va fi mai dificil să găsim prieteni care să ne sprijine şi să ne motiveze. Dar soluţia este simplă şi la îndemâna oricui: renunţă la zahăr câte puţin în fiecare zi. 

Accelereaza-ti metabolismul pentru a slabi!

Bei cafeaua de dimineaţă cu două linguri de zahăr? De azi pune doar o linguriţă şi jumătate. Poate la început vei sesiza diferenţa, dar te vei obişnui. După ceva timp, pune doar o linguriţă şi tot aşa. Obişnuieşti să mănânci o ciocolată întreagă odată? De acum vei mânca doar 80% din ea. Mai târziu te vei opri la 60%, apoi 40% şi aşa mai departe. 

În acest fel, vei renunţa la zahăr, dar schimbarea nu va fi atât de bruscă cât să te afecteze în mod negativ. Fă paşi mici, dar siguri.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *