Dependenta de mancarea sanatoasa?

By  | 

Nu ai pune gura pe o prăjitură cu frișcă și sos de ciocolată? Stomacul tău n-a mai „văzut” cartofi prăjiți de 9 ani? Înseamnă că ești ortorexică, adică obsedată de mancarea sanatoasa.

Acum ceva timp am văzut via internet un interviu cu Victoria Beckham, definiția femeii șnur, și am rămas siderată auzidu-i răspunsul calm și sigur la întrebarea Barbarei Walters: ”Mănânci vreodată dulciuri?”. Victoria a scuturat energic din cap ca și cum ar arunca cât colo imaginile cu prăjituri delicioase care se derulau feeric prin fața ochilor și i-a dat o replică fără drept de apel: ”Niciodată!”

Totul despre dieta echilibrată

Așa cum ni s-a întâmplat și nouă, probabil că multe fete care au văzut interviul s-au întrebat: „Cum de reușește femeia asta să-și țină în lesă poftele?”.

CUM AJUNGI ORTOREXICĂ?

Trăiască Hollywood-ul. Nu numai Victoria deține un corp străveziu, ci și alte staruri ca Sarah Jessica Parker, Kate Moss, Angelina Jolie sau Keira Knightley. Toate se laudă ba cu obiceiuri alimentare vegane, ba cu smoothie-uri-minune pe post de mâncare sau cu diete de detoxifiere care n-au nicio legătură cu un regim sănătos, ci cu unul draconic, de înfometare. Și atunci, cum să nu ne întrebăm pe bună dreptate: ”Și noi ce mai mâncăm până la urmă dacă vrem să fim sănătoase, dar nu scândurele?”. Și de data asta, răspunsul e o dietă echilibrată, care să conțină de toate, chiar și delicii hipercalorice, dar în cantități moderate servite la cele trei mese și trei gustări pe care e indicat să le „distribui” de-a lungul zilei.

5 motive pentru care nu slăbești

Prietenele de nădejde, la fel de obsedate de healthy food, și sfaturile lor în exces. „Ai grijă să cumperi numai de la plafar, să citești tot timpul eticheta, să nu iei nimic dacă nu are logo-ul bio sau eco… și vezi cât mănânci, că îngrașă rău raw-food-ul”. Și lista poate continua cu zeci de astfel de sfaturi utile, dar care, dacă sunt „servite” necontenit și în exces ajung să te intoxice, să te obsedeze. Cum se manifestă obsesia? Printr-un comportament obsesiv-compulsiv. Refuzi să te atingi de orice nu intră în categoria hrană sănătoasă, tai din porții până aproape de limita inaniției, citești etichetele produselor de 5 ori, știi toate ingredientele nocive, nu cumperi nimic dacă nu are etichetă bio, eco și alte „minuni”… O asemenea atitudine e dăunătoare psihicului tău. În momentul în care-ți privezi organismul de deliciile pe care le merită, măcar din când în când, ajungi să fii frustrată sau depresivă.

În consecință, e bine să citești etichetele produselor înainte de a le pune în coș, e bine și să cumperi de la plafar și magazinele specializate, dar nu e cazul să faci o obsesie din asta. O înghețată, un cartof prăjit (da, ai citit bine), un șnițel sau un hamburger, servite o dată pe lună, fac bine psihicului și te mențin pe linia de plutire a dietei. Nu uita niciodată – creierul uman funcționează pe sistemul de recompense Pavlov.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *