De ce ne ingrasam?

By  | 

Cea mai mare greşeală pe care o facem atunci când vrem să slăbim este că în goana după rezultate imediate ignorăm cauzele care au condus la apariţia kilogramelor în plus şi în cel mai bun caz reuşim să obţinem doar rezultate pe termen scurt. Hai să vedem împreună care sunt cele mai importante cauze ale creşterii în greutate.

Problema 1. Lipsa activităţii fizice

Pat, birou, canapea şi o luam de la capat. Dacă ziua ta arată la fel, atunci probabilitatea să ai mai multe kilograme decât ar trebui este mare. Sedentarismul conduce în timp şi la un tonus muscular scăzut, probleme medicale periodice şi de sănătate. Adevărul este ca organismul nostru nu a fost conceput să petreacă atât de mult timp pe scaun, iar cum acesta se adaptează la stimulii externi este posibil ca în viitorul apropiat să nu mai avem nevoie de musculatura.

Problema 2. Porţii prea mari

Calorii ingerate versus calorii consumate este principiul căruia ne supunem zilnic fără să ne dăm seama măcar. Tot timpul ne aflăm într-o stare de îngrăşare sau slăbire, în funcţie de caloriile ingerate zilnic. Cele mai multe dintre acestea provin din alimente pe care nici nu lei iei în calcul, cum ar fi băuturile carbogazoase. 

Problema 3. Nu ai un “mindset” potrivit

Ai auzit vreodată de mâncatul emoţional? Multe persoane utilizează mâncarea ca “hrană pentru suflet” şi o utilizează ca sursă de confort, pentru a alunga plictiseala sau stresul. Mănânci emotional atunci când eşti tensionat, iei o pauză de la birou, când te uiţi la un film sau te recompensezi după o zi dificilă, chiar dacă nu îţi este foame. Regula 80/20 spune că schimbările mici sunt responsabile pentru cele mai mari rezultate. Micile indulgenţe de tipul “hai să gust doar puţin” aduc un surplus caloric considerabil şi corelate cu lipsa de mişcare ”te ajută” să cântăreşti din ce în ce mai mult.  

Acum că ştii cum ai ajuns la greutatea actuală, hai să vedem ce schimbări poţi să faci ca să dai jos kilogramele în plus. Aceste schimbări pot fi implementate chiar de mâine, cu rezultate vizibile. 

Schimbarea #1. Ai grija la ce şi când mănânci şi scapi de sute de calorii inutile în scurt timp! 

Mănâncă doar când ţi-e foame şi evită să faci altceva în timpul acesta. Totodată, învaţă să distingi foamea de alte nevoi cum ar fi cele emoţionale sau setea.  Mulţi dintre noi nu am învăţat de mici ce înseamnă să mâncăm sănătos, însă astăzi, avem suficiente informaţii disponibile şi nu mai ave nicio scuză. Persoanele informate se implică mai mult şi reuşesc să slăbească şi să-şi menţină rezultatele pe termen lung. Documentează-te şi planifică-ţi mesele din timp. 

Schimbarea #2. Scapă de junk-food!

Alege alimente sănătoase. Dacă urmezi un regim echlibrat care include proteine, fibre, legume din plin, grăsimi sănătoase şi fructe, corpul tău îşi va recăpăta echilibrul şi pofta de zahăr şi preparate prăjite se va diminua.

Elimină pe cât posibil alimentele procesate din dieta zilnică. Cea mai sigură metodă pentru a scăpa de tentaţii este să îţi “purifici” bucătăria. Aruncă orice conţine zahăr şi înlocuieşte uleiul de prăjit cu cel de măsline pentru salate. Ceaiurile şi apa minerală sunt o alternativă bună pentru sucurile carbogazoase. Pregăteşte-ţi o listă de cumpărături care să conţină doar produse sănătoase şi nu mai cumpăra niciodată alimente pe care le vei regreta mai târziu.  

Schimbarea #3. Distrează-te în timp ce te antrenezi

De ce să nu facem antrenamente cât mai interesante şi distractive, astfel încât să îţi doreşti să te antrenezi zilnic? Găseşte prieteni care vor să slăbească şi faceţi din aceasta o activitate de echipă. Stabiliţi-vă obiective săptămânale, care să vă motiveze: cine aleargă primul 10 km sau cine slăbeşte primul kilogram. Stabiliţi şi „pedepse” pentru persoanele care încalcă regulile jocului, pentru a le ajuta să rămână p drumul cel bun: 50 de genuflexiuni pentru fiecare antrenament ratat. 

slăbeşti sănătos este o alegere şi nu ar trebui să fie o povară. Nu mai alerga după soluţii miraculoase: mănâncă sănătos, antrenează-te zilnic şi fă din aceasta un stil de viaţă. Slăbitul este simplu atunci când îţi doreşti cu adevărat. 

 
 

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *