Cum sa slabesti pe viata

By  | 

Sigur, la 20 sau chiar 30 de ani, nu-ti prea faci griji legate de silueta. Daca ai un metabolism sanatos, poti sa mananci mult si bine si tot reusesti sa dai jos rapid kilogramele acumulate urmand diete de tot felul, mai mult sau mai putin sanatoase.

Citeste si: Cele mai controversate diete

Dar nu poti sa te "joci" asa la nesfarsit cu organismul tau. Cu cat inaintezi in varsta, cu atat te ingrasi mai usor si slabesti mai greu.

In plus, nu slabitul in sine e poblema, ci sa-ti mentii greutatea obtinuta, maine, poimaine si pentru tot restul vietii.

Sa tii diete drastice, care te scapa peste noapte de kilogramele in plus, nu e o solutie pe termen lung si nici nu e sanatos. Nu vei reusi decat sa te alegi cu vergeturi, sa-ti distrugi stomacul si sa ajungi de unde ai plecat – kilogramele se vor intoarce odata ce renunti la dieta.

Citeste si: Cum sa scapi de efectul yo-yo al dietelor

Ca sa slabesti si apoi sa-ti si mentii greutatea, trebuie sa adopti un stil de viata sanatos, pe care sa-l continui si dupa ce ai slabit. Vei vedea ca astfel o sa dai jos tot ce e in plus la greutatea ta si nici nu te vei mai ingrasa la loc.

Pana si persoanele cu cele mai bune gene se ingrasa daca nu apeleaza la cateva strategii simple:

Mananca legume in fiecare zi

  • Include macar o leguma in meniul fiecarei mese. Nu te complica facand calcule despre cate fructe si legume ar trebui sa mananci pe zi. Beth Reardon, director de nutritie al Duke University Health System, spune ca este suficient sa mancam o leguma la fiecare masa ori gustare pe care o servim pe durata zilei.
  • Asigura-te ca legumele si semintele iti "domina" farfuria. Dezobisnuieste-te sa mananci mereu carne cu cartofi si legume, ca garnitura. Considera carnea un condiment si legumele partea principala a mesei.

Citeste si: Ce si cand sa mananci ca sa ai un organism sanatos

  • Mananca legume si fructe proaspete si intregi. Astfel, vei manca automat mai putina mancare procesata, ceea ce nu poate fi decat benefic. Mancarea procesata duce la cresterea nivelului de sodiu in organism – substanta care ataca celulele de sange – si la acumularea de grasimi. De aici, kilograme in plus si talie cu "sunculite".

Hidrateaza-te

Apa umple stomacul si poate alunga foamea, dar acesta nu e singurul motiv pentru care vei slabi daca o bei din belsug. Corpul uman e format in mare masura din apa si trebuie sa fie bine hidratat pentru ca toate organele lui sa functioneze normal – este si una dintre conditiile necesare pentru a-ti mentine greutatea.

Atentie insa: nu confunda setea cu foamea! Cand simti ca ti-e foame, bea un pahar cu apa – daca foamea iti trece, inseamna ca trupul tau cerea apa insa, pentru ca senzatiile sunt asemanatoare, ai confundat nevoile. Cateva trucuri utile pentru a te hidrata la maxim:

  • Ia cu tine intotdeauna o sticla de apa. Chiar daca nu simti ca mori de sete, e bine sa bei cate putin din jumatate in jumatate de ora. 
  • Pentru variatie, incearca ceaiuri si apa cu arome. Iti va fi mai usor sa bei acei minimum 2 litri de apa pe zi recomandati. Pur si simplu pune felii de fructe in paharul tau cu apa (lamai, portocale, afine etc.).

Citeste si: Ce stii despre ce bei? 


Nu renunta
niciodata la miscare

Vrei, nu vrei, de pe la 30 de ani incolo metabolismul incetineste, ceea ce inseamna ca trebuie sa mananci mai putin decat la 20 de ani ca sa reusesti sa-ti mentii silueta.

Dar sedentarismul si lipsa de activitate fizica nu fac bine nimanui, la nicio varsta. Daca in adolescenta nu faci destula miscare, corpul nu ti se va dezvolta armonios si nu vei avea acele coapse frumos modelate si glezne tonifiate pe care orice femeie si le doreste.

Asadar, obisnuieste-te de pe acum sa faci miscare in fiecare zi. Nu e nevoie sa alergi 10 km ca Madonna sau sa dai banii pe abonamente de fitness; e suficient sa mergi pe jos 15 minute in pas alert.

Citeste si: 4 secrete de sport ale vedetelor

De asemenea, poti renunta la lift in favoarea scarilor, poti sa mergi pe jos o statie de autobuz, sa faci singura curat in casa etc.

La birou, ridica-te de pe scaun o data la 30-60 de minute: mergi pana la baie, bea un pahar cu apa stand in picioare, plimba-te printre birourile colegilor…  orice te poate "smulge" putin de la birou.

In combinatie cu alimentatia sanatoasa si apa pe care o bei zilnic, aceste mici activitati fizice te vor tine la adapost de celulita, piele flasca si talie cu colacei.

Dormi 6-8 ore pe noapte

La 20 de ani, dormi cate 3-4 ore pe noapte, restul le petreci dansand sau stand in fata calculatorului si a doua zi dimineata esti complet refacuta. Pe termen lung, acest stil de viata te imbatraneste inainte de vreme si predispune la diferite boli, de la surmenare si insomnie, la diabet si obezitate.

Citeste si: 6 lucruri care dauneaza somnului tau

Studii recente au dovedit ca oamenii care dorm mai putin, cantaresc mai mult. Cum asa? Somnul insuficient sau intrerupt produce dezechilibre in organism, inclusiv la nivelul apetitului. Hormonul care regleaza satietatea scade, iar cel care declanseaza apetitul creste.

  • SFAT: Nu manca inainte de culcare, macar 3 ore, altfel organismul tau isi va folosi energia pentru a digera mancarea, si nu pentru a intra in starea de somn. Daca ti-e foame rau, bea un pahar cu lapte; te va satura si iti va creste si nivelul de serotonina, hormonul fericirii.

Tot din cauza somnului insuficient, apar riduri inainte de vreme, cearcanele devin tot mai mari si mai persistente, iar tenul isi pierde din stralucire si elasticitate. Desigur, acolo ajungem toti la un moment dat, dar de ce sa nu amani cat poti de mult aceste semne ale imbatranirii?

Citeste si: 5 gustari care te mentin tanara

Schimba-ti obiceiurile de viata odata cu varsta

Batranetea isi face cunoscuta aparitia dupa 40 de ani, dar metabolismul incepe sa incetineasca inca de pe la 30, cu cate 1-2% pe an. De aceea este important sa-ti adaptezi stilul de viata la fiecare etapa de varsta pe care o traversezi. Ce functiona la 20 de ani ca sa te mentii in forma, nu va mai functiona si la 30-40, deoarece organismul nu mai este acelasi; se schimba, iar tu trebuie sa te conformezi nevoilor lui.

Iata cum sa te mentii in forma dupa ce treci de 30 de ani:

  • Nu manca tot din farfurie. Cu cat inaintezi mai mult in varsta, cu atat metabolismul incetineste. "Nu e nevoie de mult pentru a te ingrasa", avertizeaza nutritionistul Beth Reardon. "Trei imbucaturi in plus pot adauga 100 de calorii pe zi, iar la final de an vei avea cu 5 kg mai mult".
  • Mananca mai usor, mai sanatos si mai putin. Digestia incetineste si ea, de aceea ar fi indicat sa renunti la fibre. Alege mancaruri usoare, care se digera repede, iar gustarile trebuie sa fie si ele cat mai sanatoase. Ai nevoie de energie, nu de kilograme in plus.
  • Numara caloriile din bauturi. Un pahar de vin contine 150 de calorii. Doua pahare? Dubleaza numarul de calorii, iar la sfarsitul anului kilogramele in plus se vor vedea cu siguranta.

Citeste si: 7 alimente care nu ingrasa

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *