Cum sa scapi de pofta de dulciuri

By  | 

Savureaza-ti mesele

O mare greseala pe care o facem atunci cand ne e foame e sa mancam repede, ceea ce ne determina sa exageram portiile.

"Corpul tau n-are timp sa transmita creierului mesajul ca esti satula. Mesteca mai lent si iti faci un bine pe termen lung”, spune Beck. "Ar fi normal ca cina sa dureze cel putin 15 minute”.

Potoleste-ti setea

"Foarte multi oameni confunda setea cu foamea. Asigurandu-te ca te hidratezi corespunzator, iti mentii greutatea sub control”, sugereaza Kristen Beck.

Bea minim 2 litri de apa pe zi. Vei avea nevoie de mai mult in zilele calduroase, atunci cand faci sport sau dupa ce ai consumat alcool.

Indulceste-te

Daca ai mereu pofta de dulciuri, raspunsul este: fructe, fructe si iar fructe!”, spune Beck. Sunt dulci, dar bogate in fibre.

De asemenea, incearca iaurturile naturale, dar fii atenta la continutul de zahar din cateva dintre produsele derivate – multe nu sunt cu adevarat benefice pentru organism. "Iaurtul contine calciu si proteine, fiind alimentul ideal cu care sa inlocuiesti dulciurile”, explica nutritionistul.

Pune-te in miscare

Stim ca auzi asta tot timpul, dar miscarea e foarte importanta pentru sanatatea ta. "Pe langa faptul ca arde caloriile, sportul elibereaza endorfine, ceea ce te ajuta sa combati stresul si, prin urmare, sa te tii departe de dulciuri si de alimentele bogate in grasimi”, spune Beck. Propune-ti sa exersezi de 3 ori pe saptamana, timp de 30 de minute.

Fa-ti o lista

Creeaza o lista saptamanala de cumparaturi pentru a te abtine de la alimente nesanatoase (daca nu ajung in cosul de cumparaturi, nu le vei manca!). Alimentele benefice propuse de Beck sunt urmatoarele: legume, fructe, paine integrala, orez cu bobul lung sau brun, oua, cereale integrale sau musli, carne slaba, iaurturi cu continut redus de grasimi.

Cum se apropie ora trei dupa-amiaza, cum te trezesti suferind de toate poftele din lume: ciocolata, prajiturele si din nou ciocolata. Asta se intampla de obicei atunci cand corpul intra in criza de energie.

Ai terminat de digerat pranzul, asa ca nivelul glicemiei scade, provocand aceste pofte nu neaparat benefice pentru organism.

Pentru a nu se intampla asta, e important sa iti mentii energia la un nivel corespunzator pe tot parcursul zilei. E mai usor decat crezi!

Kristen Beck, director al Beck Health & Nutrition, e de parere ca te vei simti minunat daca reusesti sa te tii departe de tonomatul cu dulciuri.

Odihneste-te corespunzator

"Cercetarile arata ca oamenii care nu dorm suficient sunt mai tentati sa consume alimente bogate in zahar si grasimi daunatoare pe timpul zilei”, spune Beck.

Daca te intrebi cat anume ar trebui sa dormi, s-a ajuns la concluzia ca "ar trebui sa dormim cel putin sapte ore pe noapte”, spune specialistul.

Nu sari peste micul dejun

Chiar daca ti se pare ca intarzii la serviciu, ai grija sa iei micul dejun in fiecare dimineata. "Opteaza pentru cereale sau fructe si iaurt”, te sfatuieste Kristen Beck. In plus, ia micul dejun cat mai devreme – daca il amani, vei fi tentata sa mananci in exces peste zi.

Consuma proteine

"Proteinele te fac sa te simti satula pentru mult timp, asa ca vei manca mai putin in timpul zilei”, explica nutritionistul. "Pestele, carnea slaba, legumele, ouale si lactatele cu continut scazut de grasimi sunt «motorul» tau”.

Planuieste-ti gustarile

Daca te ocupi de cu seara de planuirea gustarilor pentru a doua zi, te mentii sanatoasa si faci si economii! Cand nu ti-e foame, esti mai temperata in alegerea alimentelor si nu vei mai fi nici tentata sa alergi catre tonomatul cu produse hipercalorice. "Incearca fructe si legume proaspete, paine prajita din faina integrala sau portii mici de cereale cu lapte”, sugereaza Kristen Beck.

Alege alimente cu continut redus de zahar

Evita produsele care au un indice glicemic mai mare de 70, cum ar fi dulciurile sau produsele de tip fast food, care sunt foarte procesate. "Opteaza in schimb pentru alimente cu indice glicemic sub 55, asa cum sunt cartofii dulci, fasolea rosie, orezul cu bob lung, painea cu cereale si lactatele slabe”, propune nutritionistul.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *