Cum sa scapi de efectul yo-yo al dietelor

By  | 

Faptul ca te gandesti in permanenta la ce ai voie si ce nu ai voie sa mananci iti strica ziua si, pe termen lung, iti „erodeaza” increderea in tine.

Odata ce ai intrat in „hora dietelor yo-yo”, e greu sa-ti mai dai seama cum ar trebui sa arate corpul tau in mod natural – visezi doar la vedetele hollywoodiene si la formele lor de… scandura.

„Nu o poti insela pe Mama Natura si, daca genetic ai «linii» mai pline, nu vei putea niciodata sa slabesti cat sa ajungi la proportii de fotomodel”, ne „lumineaza” Kate Cook, nutritionista si autoare a cartii „Get Healthy for Good”.

Nu exista o greutate ideala pentru toate femeile, fiecare o are pe a sa, precum vei afla mai jos. Important e doar sa o descoperi si sa nu te mai ingrasi. Atat!

Uita de dietele yo-yo!

In sondajul online COSMO de diete si sport, nu mai putin de 50% dintre fete au spus ca sunt victimele dietelor yo-yo, cu toate ca e cunoscut faptul ca asemenea regimuri repetate dau peste cap metabolismul.

„Daca dai jos ca apoi sa te ingrasi din nou, corpul tau o sa inceapa sa piarda din masa musculara”, explica nutritionista Judith Willis. „In cazul in care vei continua cu regimurile yo-yo, organismul o sa functioneze din ce in ce mai lent, asa ca vei slabi mai greu data viitoare.”

Daca inca nu te-ai speriat, afla si ca „fetele yo-yo” au un risc mai mare de a face boli de inima si osteoporoza, dar si carente de tot felul din cauza ca micsoreaza prea mult aportul nutritiv.

La fel de rau e si faptul ca aceste diete repetate iti afecteaza starea psihica. Dupa fiecare incercare esuata, te simti mai frustrata, vinovata si depresiva, ajungand sa ai o parere din ce in ce mai proasta despre tine si corpul tau.

Descopera-ti „greutatea fericita”

Nu poti baga nimic in gura fara sa te gandesti la cate calorii are si la cum iti va rotunji formele? Atunci reseteaza-ti mintea si uita de idealurile 90-60-90. Accepta-te asa cum esti – nu trebuie sa arati precum Kate Moss ca sa iesi in lume cu capul sus.

Poti afla care este greutatea naturala ideala a corpului tau calculand indicele masei corporale: greutate/(inaltimeax2).

Daca te incadrezi in limitele normale, adica ai ca rezultat o cifra intre 18,5 si 25, calmeaza-te! Arati superb, asa cum ii sta bine corpului tau.

Hrana care-ti place si-ti face bine

40% dintre respondentele sondajului nostru au spus ca nu mananca mai mult de un fruct sau o leguma pe zi, iar alte 25% au spus ca nu includ nici o „verzitura” in meniul zilnic.

Din pacate, tocmai legumele si fructele fac parte din categoria hranei sanatoase, care te ajuta sa te mentii la „greutatea fericita” fara sa mai fie nevoie sa tii dietele acelea drastice.

Daca iti este greu sa mananci fructe si legume, pune-ti pe birou in fiecare dimineata o farfurie cu 2 mere, un morcov si un ardei sau o rosie.

Mareste portia de „vitamine verzi” cam la o luna si nu renunta la farfuria de pe masa de lucru – asa faci si cromoterapie, culorile superbe ale fructelor si legumelor avand rolul de a diminua stresul si de a te energiza.

Dar nu trebuie sa te rezumi numai la legume si fructe – regandeste-ti intregul meniu zilnic pe principiul: „Hrana, nu pedeapsa!”. Renunta la junk food si mananca sanatos: cereale integrale, seminte, alune… Aaa, si incepe sa gatesti cat mai des – preparand mancarea asa cum iti place vei fi mai putin tentata sa te infrupti din tot felul de chestii nesanatoase.

Un alt truc care te va ajuta sa nu renunti la dieta sanatoasa e sa variezi cat mai mult alimentele, pentru a nu te plictisi si a mentine insulina la un nivel normal, principala vinovata pentru poftele incontrolabile de carbohidrati sau dulciuri.

Fa miscare, orice fel de miscare

55% dintre respondentele sondajului COSMO au declarat ca nu fac sport de nici un fel si nu mai putin de 70% au spus ca activitatile lor preferate sunt cele cat mai relaxante, ca masaj, uitat la TV, somn…

Dar tocmai sportul te ajuta sa te mentii in forma fara sa mai ai nevoie de cine stie ce diete sofisticate. Principiul e simplu – arzi mare parte din caloriile pe care le consumi, astfel corpul tau nu se mai confrunta cu un exces de grasime.

Fa miscare cel putin 30 de minute de cinci ori pe saptamana, daca vrei sa slabesti, si de trei ori, in cazul in care trebuie doar sa te mentii.

E simplu si e foarte distractiv, mai ales ca acum a iesit soarele si e o placere sa stai cat mai mult pe afara.

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *