Cum sa rezisti la sala

By  | 
 
Se întâmplă oricui… mergi la sala mai hotărâtă ca niciodată, însă elanul ţi se taie pe la jumătatea orei de aerobic, când simţi că leşini. Află de la Cori Grămescu, antrenor de fitness, cum să faci faţă astfel încât să revii la sală de plăcere! Sau poate vrei să participi la Cosmo Glam Sports şi ai temeri privind rezistenţa! Nu mai ezita nicio clipă…
 

1.       În afară de sedentarismul „cronic”, ce anume ne împiedică să rezistăm la o clasă „cardio”?

 
Rezistenţa la orele "cardio" este dată de un mix complex de factori, printre care aş enumera: o tehnică eficientă de respiraţie (trebuie să respiram regulat, profund şi să expirăm natural), alegerea unor miscari care să necesite un grad mediu de motricitate, ritmul de variaţie al intensităţii (o ora în care intervalele de intensitate ridicată urmează rapid celor de intensitate scazută sunt resimţite ca fiind mai obositoare decât orele steady-cardio), starea generală – aici luăm în calcul şi alimentaţia zilnică şi nivelul de stres şi oboseală, precum şi temperatura ambientală şi starea de hidratare. Din aceste motive, este important să alegemtipuri de antrenament care să se potrivească nivelului nostru, nu să încercăm noi să ne adaptăm orei din programul sălii. Eficienţa va fi mult mai mare dacă reuşim ca pe durata întregului antrenamentsă menţinem un ritm corect de lucru, la o intensitate medie-ridicată, raportată la nivelul nostru general de rezistenţă, şi să executăm corect şi conştiincios mişcările.

 

2.       În ce moment al zilei este cel mai potrivit să facem sport şi de ce?

 
Momentul optim este acela în care avem în mod natural energie, nu există vreo regulă universal valabilă, pentru ca nu toti oamenii se simt energici dimineaţa sau seara. E important să ne ascultăm corpul şi să ţinem seama de programul nostru de lucru, astfel încât să facem loc pentru exerciţii fizice în program fără prea mare efort. Astfel, ne mărim şansele să avem şi consecvenţa necesară pentru a obţine rezultate din antrenament.
 

3.       Cu ce frecvenţă ar trebui sa facem sport dacă vrem să slăbim?

 
Pentru a slăbi este esenţial să ne gândim în primul rând la ceea ce mâncăm. Niciodată un program de exerciţii fizice nu poate compensa o alimentaţie dezechilibrată, asă că, dacă ne luptam cu kilograme în plus trebuie în primul rând să ne verificăm farfuria cu măncare. Apoi trebuie să ne gândim la frecvenţa şi mai ales intensitatea antrenamentelor.Daca nu suntem genul care să găsească vreo bucurie din a transpira din greu la sală, putem face de 3-5 ori pe saptamana Pilates, Yoga si BodyArt sau Body Balance. Dacă ne place să muncim in sala, de 2-4 ori pe săptamână ar trebui sa mergem la un mix de antrenamente cu greutăţi şi ore cardio, completate de un program regulat de stretching şi mobilitate.
 

4.       Este adevărat ce spun unii… că prea mult sport (zilnic!) nu e indicat ?

 
Da, este adevărat că nu e indicat sa facem zilnic sport intens, mai ales dacă nu suntem obişnuiţi cu efortul fizic. Este esenţial să dăm corpului răgazul de a se adapta la antrenament, de a ne creşte treptat rezistenţa fizică şi implicit, calitatea musculară.
 

5.       Cum influenţează meniul zilnic performanţa la sală?

 
Este esenţial să ne adaptăm alimentaţia la obiectivul pentru care decidem să ne antrenăm şi la programul de antrenament. O  cură drastică de slăbire ne va face să ne simţim obosite, ne va reduce performanţa la antrenament şi eficienţa exerciţiilor şi nici nu ne va oferi o soluţie pe termen lung, pentru că riscăm să ne supunem unei oboseli cronice. O alimentaţie prea bogată în calorii ne va îngreuna corpul şi nu ne va oferi eficienţă. Iar în funcţie de tipul de efort pe care îl facem în ziua respectivă, trebuie sa avem un plan alimentar adaptat, pentru că, de exemplu, un antrenament cardio de anduranţă necesita o alimentaţie mai săracă în grăsimi, pe când un antrenament cu greutăţi mai mari impune o creştere a aportului de proteine.
 

6.       Ce-ar trebui să mâncăm înainte şi după sală?

 
Ar trebui sămâncăm în primul rând cu regularitate mesele principale ale zilei. Apoi, cu circa 1.5 ore înainte şi dupa sală trebuie să ne asigurăm ca avem câte o gustare care să aibă un volum mic şi un aport mediu de glucide şi proteine. Putem opta pentru un shake cu proteine – proteină de cânepă sau zer, fructe şi lapte de migdale sau o felie de pâine de secară cu pesto şi somon, ori o salată mică cu ton şi avocado. Important e să consumăm cât mai multe alimente naturale, neprocesate, cu un aport caloric mic şi cu o densitate mare de substanţe nutritive.
 

7.       Au hainele pe care le purtăm la sală vreo legatură cu rezistenţa la exerciţii?

 
Echipamentul trebuie şi el adaptat tipului de efort şi temperaturii ambientale, trebuie să ţinem cont de conformaţia corporală şi de tipul de efort pe careîl facem – ştim cât de nesuferit e sa încerci să alergi sau să faci kangoo-jumps ori exerciţii la trambulină fără obustieră corecta, sau cât de important e să nu ne fie prea cald la sală. Ca regulă generală la sport, trebuie să avem încălţăminte adecvată tipului de antrenament urmat, o bustiera cu susţinere bună, o pereche de pantaloni comozi, preferabil colanţi şi un tricou care să nu fie prea larg. De asemenea, e bine să purtăm straturi, ca să putem să renunţăm la haine pe măsură ce ne încălzim, aşa ca un hanorac e întotdeauna binevenit.
 

8.       Ce alte condiţii mai există pentru a da randament la sală?

 
Pentru a ne creşte adeziunea la programul de antrenament, e important să începem programul de exerciţii într-o perioadă în care avem timp pentru asta şi suntem odihnite. Apoi, e esenţial să alegem un mix de antrenamente care să ne bucure şi să ne placă, într-un loc apropiat de traseul nostru zilnic  – fie in proximitatea casei, fie aproape de locul de muncă, ori pe traseul între cele doua, ca să nu trebuiască să dedicăm timp preţios drumului până la sală. Trebuie să ne hidratăm suplimentar pentru orele de sport, să fie un mediu curat şi agreabil, care să ne motiveze şi să ne ofere şi o progresie în timp, pentru a ne menţine rezultatele. Apoi, este important să mâncăm sănătos, să facem exerciţii variate pentru tot corpul şi să urmarim realizarea obiectivului propus – dăcă mâncăm sănătos şi începem să facem mişcare, este virtual imposibil să nu vedem niciun rezultat în decurs de 2 -4 săptămâni.
 
Ce zici, mai dai o şansă mersului la la sala? Dacă ţii cont de cele de mai sus, poţi fi sigură ca vei deveni o abonată fidelă! Dar până atunci, nu uita de Cosmo Glam Sports! Ne vedem acolo!
 
 

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *