Cum sa reduci sarea si zaharul din alimentatie, fara a renunta la gust

By  | 

Site-ul specializat allyou.com prezinta zece metode prin care mancarea nu isi pierde gustul, ci devine mai interesanta, odata cu renuntarea la o parte din cantitatea de sare sau zahar.

1. Elimina sarea din conservele de legume, ton sau pui. Daca le deschizi si tii continutul lor sub jet de apa, cantitatea de sodiu din ele se va diminua cu 40%.

2. Adauga condimente in timp ce gatesti. De exemplu, prajeste legumele in cateva linguri de ulei, suc de lamaie, putina sare si un praf de piper. Prajeste-le timp de 15-20 de minute, amestecand.

3. Daca pui putin cimbru uscat in omleta, nu vei mai simti nevoia sa adaugi sare atunci cand o mananci, ea fiind deja destul de aromata.

4. Foloseste sos de spaghete mai putin sarat. Ia doua borcane cu sos de spaghete – unul cu cantitatea de sare cu care esti obisnuita, iar altul mai putin sarat. Fa un amestec din cele doua, reducand in timp cantitatea de sos sarat.

5. Indulceste micul dejun, adaugand fructe uscate in cerealele pe care le mananci.

6. Pentru gofre, inlocuieste siropul cu un sos din zmeura proaspata. Pentru a prepara sosul de zmeura, ai nevoie de o cana cu fructe si o lingurita de scortisoara. Zmeura si scortisoara se fierb pana cand se ingroasa.

7. Pentru a face orezul mai aromat, adauga un baton de scortisoara, un praf de cardamon sau un varf de praf de ghimbir in apa, inainte ca aceasta sa fiarba.

8. La retetele pentru desert, inlocuieste jumatate din cantitatea de zahar necesara cu piure de fructe. Piureul poate fi facut in casa sau se poti folosi piure de fructe pentru bebelusi, din comert.

9. Legumele pot avea arome inedite, dulci, daca sunt combinate cu un condiment potrivit. Astfel, morcovii pot fi gatiti cu ghimbir, piureul de cartofi dulci cu scortisoara, si spanacul cu un praf de nucsoara.

10. Redu condimentele din taco. In cazul cutiilor de semipreparate de taco, pune doar jumatate din condimentele din cutie si completeaza cu pudra de chili, pudra de ceapa si chimen.

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *