Cum sa nu te ingrasi de Sarbatori

By  | 

1. Creeaza un calendar

Sezonul de vacanta si, implicit, de Sarbatori vine cu multe vizite, calatorii si alte intruniri si evenimente care stau in calea programului de fitness sau de exercitii care te metin in forma.

In loc sa le scoti pur si simplu din programul tau iti recomandam sa iti faci un calendar pentru urmatoarea perioada (chiar pe un interval de cateva luni).

Acest calendar include toate evenimentele la care trebuie sa participi si calatoriile pe care trebuie sa le faci, apoi stabileste-ti in perioadele dintre obligatiile pe care le ai programul de exercitii. In felul asta, ai un program pe care il urmezi si te mentii in forma.

2. Nucile

La intrunirile de Sarbatori cu familia, cu prietenii, cu rudele la care te duci in vizita sunt multe tentatii dulci, pe care de cele mai multe ori nu le poti evita. Face parte din cultura noastra.

Recomandarea noastra este sa savurezi din dulciuri, atat cat sa fie gazdele incantate, iar in rest bucura-te de snackuri sanatoase cum sunt nucile sau fructe.

Sunt sanatoase si te ajuta sa iti mentii silueta.

3. Schimbari mici

Sarbatorile sunt perioada de rasfat major pentru tine si de pericol pentru silueta ta. Insa trebuie sa inveti (incet si bine) sa nu exagerezi, sa consumi cu masura.

Ai putea face schimbari mici in viata de zi cu zi pentru a ‘echilibra’ caloriile. De exemplu, poti renunta la cascavalul din sandwich sau in loc sa dormi cateva ore dupa masa mai bine iesi la o mica plimbare.

4. Putina miscare inainte de sesiunea de shopping

Inainte sa pornesti in goana prin magazine si mall-uri dupa cadouri pentru cei dragi, incepe ziua cu o plimbare relaxanta de dimineata.

5. Incepe cu legumele!

Atunci cand esti la masa, nu incepe sa iti pui in farfurie friptura, ci legumele. Pune cat mai multe, cat mai diferite (ca sa te asiguri ca ai parte de toate vitaminele) si abia la sfarsit pune friptura. Si consuma cu moderatie carnea foarte grasa!

6. Rasfata-te de mancaruri de sezon

Si nu ma refer la carnaciori si sarmale, pe care tine minte – cu moderatie! Nu manca dulciuri de care te bucuri tot anul, ci rasfata-te cu prajituri, biscuiti ornati festiv.

7. Ofera-te sa contribui la masa

Fie ca esti acasa cu familia si gatiti impreuna, fie ca te duci in vizita, pregateste un fel de mancare sanatos, care e pe placul tuturor. In felul acesta aveti si ceva sanatos pe masa si tu te asiguri ca nu exagerezi cu mancarea grasa!

Bucura-te de Sarabatori, de familie, de spiritul Craciunului si bucura-te (cu masura) de bunatatile de sezon!

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *