Cum să îți îmbunătățești memoria în 3 pași simpli

By  | 

O memorie bună te ajută în viața de zi cu zi și îți îmbunătățește productivitatea la locul de muncă. Cu toții știm cât este de importantă, însă știai că o poți îmbunătăți în orice moment al vieții?

În acest articol, te vom învăța cum să adopți noi obiceiuri din 3 categorii: alimentație, fizic și mental. Iată despre ce e vorba:

Alimentație

O alimentație potrivită nu îți menține doar silueta, ci ajută și la funcționarea creierului. Astfel, încearcă să bei mai multă apă și să consumi grăsimi sănătoase (avocado, ouă, nuci, somon, fasole etc). De asemenea, există și suplimente alimentare pentru îmbunătățirea memoriei, precum cele cu ulei de pește.

Fizic

Modul în care ne purtăm cu corpul nostru este foarte important și nu se reduce doar la mâncarea pe care o consumăm. Încearcă pe cât posibil să dormi suficient (7-8 ore pe noapte) și ai grijă ca somnul să fie unul odihnitor. De asemenea, nu uita de beneficiile pe care le aduce sportul și renunță la stilul de viață sedentar. Un alt lucru pe care trebuie să îl faci este să reduci stresul (care afectează creierul, deci și memoria), iar masajul de relaxare sau meditația te pot ajuta în acest sens.

Citește și: Stresul îți poate micșora creierul, arată un studiu 

Mental

Nu în ultimul rând, știai că îți poți antrena creierul? Anumite jocuri, precum șahul, sudoku sau puzzle-urile, pot îmbunătăți atât memoria de scurtă durată, cât și pe cea de lungă durată. Dacă preferi aplicațiile pentru smartphone, îți recomandăm Lumosity, CogniFit și Elevate.

După cum vezi, există multe moduri prin care îți poți îmbunătăți memoria. Adoptă obiceiuri noi în fiecare zi și vei reuși și tu să îți îmbunătățești funcțiile creierului!

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *