Cum sa iei in greutate prin dieta si sport

By  | 

Simţi adeseori că eşti privită cu invidie de amicele tale care se înfometează şi ţin diete peste diete doar, doar, vor mai slăbi un kilogram pe care îl pun la loc după o masă? Tu te afli de partea cealaltă a greutăţii, în care fie ai slăbit din cauza stresului şi vrei să revii la o greutate sănătoasă, fie pur şi simplu ai moştenit genele ”skinny” şi vrei ca jeans-ii să se aşeze mai frumos pe tine. În orice caz, nici să nu te gândeşti să ţii inversul dietei de slăbit şi să te îndopi cu junk food şi să renunţi la sport. Şi ”dieta de îngrăşare” trebuie să fie la fel de sănătoasă precum cea de slăbit.

Cele două strategii la care vei apela sunt alimentaţia bogată şi sportul potrivit. În privinţa alimentaţiei trebuie să începi fie să mănânci mai des, să mai incluzi o masă pe zi, ori să mănânci mai bogat în nutrienţi la o masă. Nu este sănătos să încerci să obţii rapid rezultate, altfel rişti să îţi dai organismul peste cap sau pur şi simplu să începi să aduni colăcei în talie şi nu asta îţi doreşti.

Trucuri pentru o alimentaţie mai bogată.

Ca să nu ai senzaţia că te îndopi şi să nu ţi se facă rău la fiecare masă, dieta de luat în greutate trebuie să se integreze în dieta ta zilnică. Astfel, mănâncă la micul dejun încă o felie de pâine integrală cu unt, adaugă la iaurtul simplu nuci mărunţite şi miere, consumă mai des mixuri de fructe confiate (fără adaos de zahăr), bea sucuri de fructe în loc de apă, adaugă şi dressing la salate, etc.

Lucruri de evitat cand esti la dieta.

Evită obiceiurile nesănătoase precum alimentele cu calorii goale, mesele târzii în noapte,orarul neregulat al meselor şi pe cât posibil, elimină sursele majore de stres. Să spunem că jobul te-a făcut să slăbeşti enorm. Atunci e clar că nu este locul potrivit pentru tine şi trebuie să primeşti sprijinul necesar pentru a-ţi schimba locul de muncă.

Şi sportul este un factor important atunci când vrei să iei în greutate şi vrei să ai pielea fermă. În primul rând renunţă la sportul pntru slăbit (aerobic, cardio) şi concentrează-te pe cel de rezistenţă, care îţi construieşte masă musculară. Asta nu înseamnă că trebuie să începi să consumi şi suplimentele alimentare pe care le folosesc culturiştii, din contră, concentrează-te pe mâncarea sănătoasă şi plină de nutrienţi. 

Exemplu de meniu pentru a lua în greutate.

Micul-dejun: lapte integral cu un complex de fulgi de cereale cu stafide şi un pahar de suc de portocale proaspăt.

Gustare 1: 1 măr şi o mână de nuci.

Prânz: sendviş din pâine integrală cu salată, roşie, piept de curcan şi muştar şi un cartof copt la cuptor.

Gustare 2: 1 iaurt integral.

Cină: file de somon la cuptor cu garnitură de broccoli, cartof copt sau piure de cartofi, suc proaspăt de portocale sau un pahar de vin roşu.

 

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *