Cum sa fii mereu in forma

By  | 

Nu e atât de greu să faci alegeri corecte pentru sănătatea ta. Trucurile de mai jos te învață cum sa fii mereu in forma.

Pauzele mici și dese…

… chiar sunt cheia marilor succese, susțin oftalmologii.

La fiecare 30 de minute, ia o pauză de cinci minute în care să stai departe de monitorul iPad-ului sau computerului – expunerea exagerată duce la senzații de arsură a pupilelor, uscarea lor sau chiar migrene.

Stai la soare

Femeile sunt cele mai expuse riscului de a face osteoporoză, de aceea este bine să stăm la soare cât de mult putem. „Lumina soarelui ajută oasele să rămână puternice: accelerează producția vitaminei D, care la rândul ei îmbunătățește absorbția calciului, mineral vital pentru un sistem osos sănătos. Expune-te 10–20 minute pe zi chiar dacă este iarnă și mănâncă lactate, broccoli, tofu și caise”, explică Sarah Leyland, membră a National Osteoporosis Society, Marea Britanie.

Sfaturi de la vedete pentru o alimentație sănătoasă

Palpează-ți sânii

Știu că numai menționarea cuvântului „cancer” te face să tremuri, dar este mai bine să fii informată și să fii ferită de probleme. Dacă ai una dintre simptomele de mai jos, adresează-te medicului:

  • Un nodul sau o parte a țesutului mamar are altă „consistență” la palpare
  • Durere continuă într-o anumită zonă
  • Un sân crește deodată mai mult
  • Sfârcul își schimbă forma sau este resorbit
  • Secreții ciudate

Rupe ușa la serviciu

Obișnuiești să muncești până seara târziu zilnic? Foarte rău faci! Sănătatea și productivitatea ta vor avea de suferit pentru că te vei stresa și extenua. Cercetătorii de la University College London au studiat comportamentul a peste șapte mii de angajați și au ajuns la concluzia că dacă muncim mai mult de 11 ore pe zi, crește cu 67% riscul de a dezvolta o boală de inimă.

Mănâncă micul dejun zilnic!

Faptul că nu mănânci dimineața nu doar pune kilograme în plus pe șolduri, ci te expune riscului de a face o boală cardiovasculară. „În timpul somnului, cât corpul nu primește mâncare, crește nivelul de cortizol, hormonul stresului. Acesta este motivul pentru care atunci când te trezești simți nevoia de carbohidrați. Pentru a nu mai simți această nevoie, servește zilnic un mic dejun cu proteine imediat ce te-ai trezit: un ou, o felie de pâine din făină integrală sau muesli cu iaurt”, ne sfătuiește nutriționistul Linia Patel.


Comments

comments